Research przed spotkaniem

Jednym z elementów niezbędnych do osiągnięcia sukcesu podczas spotkania, jest dobre poznanie “przeciwnika”. Oczywiście musimy zidentyfikować potrzeby klienta aby zaproponować mu najlepiej dopasowane rozwiązania, sprawdzić ich ofertę i historię,  ale też dowiedzieć się więcej o osobie, która będzie stała po drugiej stronie stołu.

Narzędzie, które postaram się opisać odpowiada na ostatni punkt.

Proces przygotowania jest czasochłonny, kiedyś aby zebrać informację o danej osobie, musieliśmy przedzwonić ich klientów, popytać znajomych, osoby które pracowały w tej firmie itd. Było to  bardzo trudne a w niektórych przypadkach wręcz niemożliwe.

W dzisiejszych czasach mamy różnego rodzaju portale społecznościowe jak Linkedin, Facebook, Twitter. Na których to dzielimy się informacjami o sobie, o naszych zainteresowaniach, wstawiamy zdjęcia czy meldujemy się w ulubionych restauracjach.

Właśnie tą wiedzę wykorzystuje niedawno stworzona aplikacja o nazwie Charlieapp.

charlie

Adres serwisu: www.charlieapp.com

Jak zacząć? Wystarczy dodać swój adres mailowy, zintegrować ze swoimi kontami w social mediach i już.

Co daje nam to narzędzie? Godzinę przed spotkaniem, bądź w dowolnie wybranym przez Nas momencie, Charlieapp dokonuje researchu tychże portali internetowych (na podstawie kalendarza)  i wysyła e-mail na naszą pocztę. Zbiera min. ostatnie informacje prasowe o firmie, informacje o osobach które będą uczestniczyły w spotkaniach, opis stanowiska, ulubione rzeczy, podsumowanie doświadczenia i inne które mogą być nieocenione w procesie negocjacji.

Czy działa idealnie? Na ten moment jeszcze nie. Niestety w Polsce ciągłe mało popularne są niektóre portale (np. Twitter), a osoby pracujące od lat na tym samym stanowisku niechętnie chwali się tym chociażby przez Linkedin. Jestem natomiast dobrej myśli, jeżeli chodzi o ten startup. Z pewnością Polacy coraz częściej będą korzystali z tego typu portali, a Charlie będzie się rozwijało aby zebrać więcej cennych/precyzyjnych informacji i dostarczyć je w Nasze ręce.

Korzystam z Charlie już od blisko pół roku i mimo tego, że nie zawsze znajdę w researchu interesujące mnie rzeczy, cieszy mnie fakt, że ktoś postanowił przyśpieszyć pracę dla handlowców i dać im gotowe rozwiązanie.

Czekam na rozwój projektu a Was zachęcam do sprawdzenia.

1 komentarz
  1. […] W Polsce jeszcze niezbyt popularna, ale na zachodzie aż ⅓ pracowników, nie wyobraża sobie kolejnego dnia w pracy bez sztucznej inteligencji. Taki odsetek handlowców, poświęcają jej od 3 do 5 godzin tygodniowo. Postanowiłem zamieścić ten punkt ponieważ sam korzystam od dłuższego czasu z takiego wspomagacza i szczerze nie wyobrażam sobie bez niego odbyć kolejne spotkanie. Jeżeli chcesz poznać narzędzie o którym wspominam, zapraszam do artykułu o aplikacji Charlie APP (link) […]

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account