Wiara w produkt - czyli jak przedstawić produkt aby był atrakcyjny

Wiara w produkt

kapustaUwielbiam kiedy pasjonat opowiada o swoim hobby. Oglądając zawody wędkarskie można pomyśleć, że to najnudniejszy sport na świecie, ale kiedy o złowionej rybie opowiedział mi wędkarz hobbysta od razu zacząłem chcieć rozpocząć przygodę z wędkowaniem.

Zamiłowanie jakie wyczułem w głosie, ekscytacja z jaką zostało to przedstawione, wręcz krzyczały wewnętrznym głosem “idź na ryby”

Trudno oczekiwać aby tak samo przedstawił handlowiec pakiet dodatkowych minut do już i tak dużego abonamentu telefonicznego. Jednak handlowiec, który chce być dobry, musi odnaleźć swoją przewagę, bądź zagrać to jak wytrawny aktor.

Zaczynając od wspomnianej przewagi. Najważniejszym etapem, który niejednokrotnie  będzie rozstrzygający w negocjacjach, jest przygotowanie.

questions1 Czy znasz swój produkt?

questions1 Czy znasz osobę z którą będziesz rozmawiał?

questions1 Czy wiesz jaką ofertę ma konkurencja? (Nasza przewaga)

questions1 Czy wiesz w jaki sposób dokonywany jest zakup?

Bez fundamentów dom się zawali. Bez dobrej znajomości podstaw nie ma co liczyć na powodzenie w rozmowach biznesowych. Brak odpowiedzi na pytanie “jak długo firma istnieje?” czy nieznajomość korzyści naszej usługi, wyglądają nie profesjonalnie. Brak wiedzy o konkurencji, to brak wiedzy o przewadze Twojego produktu. Być może jest najtańszy, daje więcej funkcji, najlepsze warunki dostawy czy inne, które przekonają klienta do finalnego zakupu.

Jeżeli czegoś nie znamy trudno będzie nam o tym opowiedzieć. Wyobraź sobie kelnera, który odpowiada na pytanie klienta o smak potrawy.

Przygotowanie daje nam też pewność siebie. Znając coś od podszewki nie popadniemy w stres, który potrafi być obezwładniający.

Jeżeli już znamy produkt i wszystkie mechanizmy, a dalej brakuje nam tego ostatniego słowa, czas na poznanie technik negocjacji.

Podstawowe techniki wcale nie są skomplikowane, często też wykorzystujemy je nieświadomie. Przy omawianym przypadku wspomnę o jednej, będzie to “odrzucenie wszystkich zwrotów chybotliwych”.

exclamation22  Zwroty chybotliwe: nie jestem pewny, być może, trudno powiedzieć, niestety, problem, chyba

Przeczytaj na głos jaką zasadniczą różnicę wprowadza ta zasada.

add121  To jest chyba najlepsze rozwiązanie na rynku.

approve9  To jest najlepsze rozwiązanie na rynku!

Świetnie wykorzystują to Panie sprzedające buty. Prawie zawsze kiedy przymierzamy nową parę słyszymy “sama je nosze, są bardzo wygodne”.  Nikt przecież nie kupi butów jeżeli te “być może są wygodne, ale trudno powiedzieć bo dopiero je sprzedaje od wczoraj”.

Kolejne techniki omówię w przyszłości.

obama przy lustrzeWracając do tematu. Następnym etapem jest ćwiczenie owego przekazu. Najprostszy sposób to ćwiczenie z lustrem. Układamy schemat rozmowy, a następnie wielokrotnie powtarzamy go na głos, dzięki czemu utrwalamy to w pamięci i na bieżąco możemy reagować na Naszą “mowę ciała”. Dobrze jest też trenować poprzez scenki z innymi osobami, które będą mogły spojrzeć na Nas obiektywnie.

Tak przygotowany nigdy nie stracisz pewności siebie, a to pewność siebie handlowca buduje wiarę klienta, że nasz produkt jest dobry.

Podsumowując. Najlepiej jest robić to co się lubi, jeżeli tak nie jest, musimy to wypracować i być profesjonalni.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account