6 trendów w online marketingu w 2016 roku

6 trendów online marketingu w 2016

Sprzedaż zmieniała się na przestrzeni lat w zastraszającym tempie. Kiedyś trzeba było dojechać do klienta konno, później rządziły telefony i telewizja, teraz nikt nie ma wątpliwości, największą siłę ma internet. Każdego roku, tendencje się zmieniają. Postaram się odpowiedzieć jakie trendy czekają nas w 2016 roku w online marketingu.

Trendy online marketing 2016

I. Video Content marketing.

Widzimy jakie zmiany zachodzą w popularnych serwisach. Nie tak dawno, Facebook “puścił w ruch” video. Wystarczy zjeżdżać po wall’,u a filmy same się uruchamiają. Trochę kojarzy mi się to z serią książek o Harrym Potterze. Faktycznie, coraz częściej użytkownicy skupiają swoją uwagę wokół krótkich filmików niż długiego czytania artykułów. Za tym trendem idą również reklamodawcy: Google, Bing i FB już umożliwiają nam dodanie reklamy w takiej formie. Jeżeli tendencja rośnie, należy spodziewać się jej utrzymania. W związku z tym, że użytkownicy coraz chętniej akceptują taką formę reklamy, możemy też spodziewać się lokowania jej w coraz to nowych miejscach.

II. Smartphon’y będą dominować

W 2015 roku Google poinformowało Nas, że ruch mobilny w 10 krajach wyprzedził już ruchsmartphonegenerowany przez “duży” internet. Dodatkowo, została wprowadzona zmiana dotycząca algorytmu i wyświetleń wyników. Zmiana miała dotyczyć, marginalizowania serwisów które nie są dostosowane do urządzeń przenośnych. Tak też się stało, aktualnie strony mobilne i RWD, mają coraz lepsze pozycje. Możemy więc zakładać, że Google będzie podążało tą ścieżką i będzie dążyło do jeszcze większego wykorzystania reklamy w smartphone.

III. Sztuczna inteligencja

DSCN1229Cortana, Siri czy polski Wirtualny Doradca. To przyszłość wyszukiwania informacji w internecie. Na przykładzie Google+, w tym roku mogliśmy zaobserwować duże zmiany dotyczące min. obsługi języków. Możemy oprócz wcześniejszej opcji wysłania sms’a “write a massage” powiedzieć “wyślij wiadomość do…” i co ciekawe działa to na prawdę dobrze! Coraz większe możliwości daje nam też gadżety np. smartwatch. Osobiście korzystam z Android Wear i coraz częściej zamiast pisać notatkę w telefonie, wypowiadam ją przez… zegarek. Jak śmiesznie by to nie wyglądało dzisiaj, w przyszłym roku możemy się spodziewać jeszcze większej rewolucji. Może za jakiś czas sztuczna inteligencja będzie nam podpowiadała co możemy kupić w danym sklepie na podstawie naszych wcześniejszych preferencji, humoru itd?

IV. Wirtualna rzeczywistość

Kolejne gadżety które znamy już od jakiegoś czasu, zaczną się rozwijać i przybierać formę coraz bardziej przyjazną użytkownikowi. Chociażby oculus Rift. Prawdopodobnie należy spodziewać się przeniesienia internetu do VR. Media społecznościowe, wcześniej wspomniany Video Content, bardzo łatwo będzie można wdrożyć w “okularki” a pomiędzy wszystkim…. reklamy.  Być może to wszystko nie wydarzy się 2016 roku, ale należy się spodziewać dalszego rozwoju VR.

V. Urządzenia mobilne

Nie tylko telefony. Coraz więcej wcześniej wspomnianych gadżetów Smartwatch na rowerzepojawia się w naszych domach. Ostatnio kupiłem opaskę na głowę z wbudowanym bluetooth, ale to nic nadzwyczajnego. Inteligentne domy, samochody które startują na polecenie smartphone, lodówka w której ustawiamy kostkarkę za pomocą aplikacji lub dedykowanej strony www. Wszystkie te elementy coraz chętniej są kupowane, zatem główni gracze nie pozwolą sobie na stagnację i coraz częściej będą obierali ten kierunek. Skoro będą obierali ten kierunek, coś co kiedyś brzmiało jak kawał “boje się, że otworzę lodówkę i zobaczę…” może okazać się rzeczywistością.

VI. Beacony

BeaconySkoro sztuczna inteligencja będzie nam mogła podpowiedzieć promocje w sklepie, w jakiś sposób musi się z tym sklepem komunikować. Kiedyś zapomniany bluetooth przeżywa swoją młodość i to właśnie za pomocą beaconów. Każdy nowy smartphone ma posiadać domyślnie włączony bluetooth nowej generacji. Dzięki tej zmianie, duże sklepy, uczelnie już zaczęły działać w tym obszarze. Skoro można się komunikować z użytkownikiem tak bardzo personalnie (np. przy półce sklepowej) to jestem przekonany, że nikt nie pozwoli sobie na odpuszczenie tej możliwości. Tak więc beacony to jeden z elementów przyszłości online marketingu.

Otwiera się jeszcze przed nami kilka innych trendów. Coraz więcej startaup’ów przedstawia nam coraz to ciekawsze i futurystyczne propozycje. Być może jeden z nich zrewolucjonizuje świat reklamy? Zobaczymy. 2016 już wkrótce.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account