7 kroków do wprowadzenia zmiany w firmie

7 kroków do wprowadzenia zmiany w firmie

Jak wprowadzić zmianę

Jak mawiał Heraklit z Efezu

“Jedyną stałą rzeczą jest zmiana”.

Jakie jednak kroki trzeba pokonać aby zaprowadzić zmianę w naszej organizacji?

Poniżej znajdziesz 7 punktów, które odpowiedzą na to pytanie:

  1. Pełna mobilizacja energii i zaangażowanie wszystkich osób w organizacji, poprzez wspólne identyfikowanie problemów firmy i  możliwych rozwiązań.
  2. Wybrać przywódcę, który wprowadzi zmiany.
  3. Przygotowanie przez wszystkich, wizję tego, jak się zorganizować i jak zarządzać mając “na karku” konkurencję.
  4. Najważniejsze są efekty, powinniśmy się skupić na nich, a nie na środkach do celu.
  5. Należy rozpocząć wprowadzanie zmian od mniejszych jednostek (mniej strategicznych) a następnie pozwolenie jej na rozprzestrzenianie się na inne jednostki.
  6. Uporządkowanie poprzez wprowadzenie formalnych zasad, systemu i struktury
  7. Monitorowanie i optymalizacja procesów, które niespodziewanie pojawiają się podczas wprowadzania zmian

Czy znasz inne, które mogą być równie ważne? Jeżeli tak, to podziel się z innymi czytelnikami w komentarzu.

3 komentarze
  1. Karolina 3 lata temu

    “Najważniejsze są efekty, powinniśmy się skupić na nich, a nie na środkach do celu.” – uważam, że to nieprawda. Z doświadczenia wiem, że nie zastanawiając się nad środkami jakie obieramy można często nie dostrzec błędów, albo okazji, które się pojawiają. Np. długo zwlekałam z wprowadzeniem oprogramowania do zarządzania firmą, bo byłam zbyt skupiona na osiągnięciu celu. Okazało się, że ostatecznie go wprowadzając praca szła o wiele sprawniej i swój cel osiągnęłam.

    • Sławek 3 lata temu

      Zgadza się. Często warto zastanowić się jakie usprawnienia wdrożyć aby nasza praca była szybsza i efektywniejsza. Przecież nie tylko cena produktu/usługi czy jakość ma znaczenia, ale lepsza komunikacja, szybka reakcja na zapytania potencjalnych klientów, bycie online daje przewagę nad konkurencją.

  2. Greg.onz 3 lata temu

    Ja rozumiem ten punkt zupełnie inaczej. Porównałbym to do zadania matematycznego. Nie ważny jest sposób (droga) do rozwiązania liczy sie prawidłowy wynik. Pozdrawiam !

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account