5 podstawowych narzędzi, które wspomagają pracę handlowca

5 podstawowych narzędzi, które wspomagają pracę handlowca

 

Czytając książki sprzedażowe, które wyszły ponad 20 lat temu, widzimy, że zachowania ludzi się nie zmieniły i są one dalej aktualne.  Techniki negocjacji, chodź znacząco rozwinięte, wykorzystujemy praktycznie te same. Te same schematy, te same konstrukcje rozmowy i inne. Największe zmiany od tego czasu dokonały się natomiast w technologi: narzędziach i nośnikach poprzez i dzięki którym sprzedajemy. Poniżej opisuję 5 rzeczy, których 20 lat temu nie było, a dzisiaj są one niezbędne w Naszej pracy.

 

Poniższy artykuł został oparty na badaniu Linkedin, “State of Sales in 2016” przeprowadzonym na grupie 1017 handlowców w Stanach Zjednoczonych.

 

  1. Social Media



    Podczas gdy jeszcze w dzisiejszych czasach, niektóre firmy blokują dostęp do social media w pracy, to właśnie media społecznościowe mogą pomóc handlowcowi w lepszym wykonaniu swoich obowiązków. Aż 90% najlepszych handlowców, w stosunku do 71% ogółu handlowców, od specjalisty po Dyrektora Sprzedaży, używa stron takich jak Facebook, Linkedin, Twitter przy poszukiwaniu najlepszych prospektów. 28% osób spędza od 3 do 5  godzin tygodniowo używając serwisów społecznościowych, 21% spędza tygodniowo ponad 10 godzin.

    Serwisy społecznościowe wykorzystujemy do nawiązywania relacji, odnajdywania odpowiednich prospektów czy poszukiwaniu informacji o osobach i firmach którym chcemy zaproponować naszą usługę czy produkt.

  2. Sztuczna inteligencja



    W Polsce jeszcze niezbyt popularna, ale na zachodzie aż pracowników, nie wyobraża sobie kolejnego dnia w pracy bez sztucznej inteligencji. Taki odsetek handlowców, poświęcają jej od 3 do 5 godzin tygodniowo.

    Postanowiłem zamieścić ten punkt ponieważ sam korzystam od dłuższego czasu z takiego wspomagacza i szczerze nie wyobrażam sobie bez niego odbyć kolejne spotkanie. Jeżeli chcesz poznać narzędzie o którym wspominam, zapraszam do artykułu o aplikacji Charlie APP (link)

     

  3. CRM



    Na pewno nikogo nie zdziwi, że znalazł się w tym zestawieniu. CRM’y już dawno wyparły tradycyjne kartki i zeszyty. Dzięki nim porządkujemy wiedzę i unikamy jej utraty. Dzięki CRM’om, łatwiej jest wdrożyć nowego pracownika, łatwiej nam odnaleźć starsze kontakty, sprawdzić historię zamówień i inne. Ostatnio coraz częściej dostosowane do tabletów czy  smartphone.  Umożliwia nam to niemal stały dostęp do niezbędnych informacji, z każdego miejsca na ziemi.

    33% handlowców spędza od 3 do 5 godzin tygodniowo korzystając z CRM’u. 25% osób ponad 10 tygodniowo. Z całego badania wynika, że to właśnie praca z CRM’em zajmuje sprzedawcy najwięcej czasu.

     

  4. Aplikacje mobilne



    Możemy wyróżnić tu kilka rodzai aplikacji. Przykładem niech będą chmury, aplikacje do edycji plików tekstowych czy prezentacji. Kolejnym są aplikacje jak np. Evernote czy Google Kepp, w których zapisujemy swoje zadania, aby te nam nie umknęły. W Stanach Zjednoczonych aż 30% osób spędza od 3 do 5 godzin tygodniowo używając takich aplikacji. Co ciekawe, tylko 19% osób jest konsekwentnych przy systematycznym wykorzystaniu aplikacji do produktywności.

  5. Tracking e-mail’i



    Nadal mało popularne. Niemniej jednak w badaniu, aż 28% osób, które korzysta z narzędzi do trackowania powiedziało, że korzysta z nich od 3 do 5 godzin. W Polsce mamy dostępne na prawdę dobre i przydatne platformy e-mailingowe min. Sare, Beemail, Greensender.

    Może znacie inne, którymi chcielibyście się podzielić?

     

 

Piszcie w komentarzach czego Wy używacie na co dzień, bez czego nie wyobrażacie sobie Waszej pracy w sprzedaży?

 

Źródło:

2 komentarze
  1. Wojtek 3 lata temu

    Prawidłowo zaprojektowany, zintegrowany system pozwoli utrzymać procesy pod kontrolą i osiągnąć przewagę konkurencyjną. Nic dziwnego, że praca z CRMem stała się teraz czymś w rodzaju “must have”.

  2. Robert Marczak 12 miesięcy temu

    Super temat!

    A może warto się zainteresować trackingiem ofert?
    We wrześniu zadebiutowaliśmy z Sellizerem – narzędziem, które dostarcza Ci obszernych danych dotyczących zainteresowania Twoją ofertą. Które strony interesują klienta, ile czasu na nich spędza, czy oferta została wydrukowana, ile razy ją otworzono i wiele więcej! 🙂 Sellizera możesz przetestować za darmo przez 14 dni – https://www.sellizer.pl.

    Mam nadzieję, że Sellizer będzie cennym uzupełnieniem powyższej listy.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account