Business intelligence. Po co i dla kogo?

Opierając się na najpopularniejszej definicji tego pojęcia, BI to proces przekształcania danych w informacje a informacji w wiedzę, która ma służyć uzyskaniu przewagi konkurencyjnej. Od dłuższego czasu pojęcie to staje się coraz bliższe większości przedsiębiorstw.

W głównej mierze związane jest to z ciągłym postępem i niesamowitym rozwojem globalnej sieci zwanej internetem. Rozwój internetu sprawił, iż zmieniły się nasze nawyki zakupowe, do których przyczyniły się nowe możliwości jakie daje globalna sieć. Wygoda i prostota w dokonywaniu transakcji nie wychodząc z domu, mnogość ofert w jednym miejscu, sprawiły gigantyczny wzrost sprzedaży usług i produktów online. Nie bez znaczenie jest także rozwój sieci komórkowych, dzięki którym dokonanie transakcji online przy pomocy telefonu lub tabletu jest możliwe praktycznie w każdym miejscu i czasie.
Globalizacja oraz zwiększenie tempa życia sprawiło, iż pojęcie czasu w biznesie nabrało nowego znaczenia. Obecnie szybkość przepływu informacji i podjęcia decyzji jest jednym z kluczowych czynników przewagi konkurencyjnej. Dlatego też rozwija się wiele nowych technik eksploracji danych, takich jak: Machine Learning, Data Mining, Statystyka, Artificial Intelligence. Ogromne wielkości danych są wielką skarbnicą wiedzy o klientach. Jednak skupimy się tylko na samej prezentacji pozyskanych danych.

Czytelność danych

Odpowiednie, czytelne zaprezentowanie danych w postaci kluczowych wskaźników bądź wykresów prezentowanych w czasie rzeczywistym, daje zupełnie nowe możliwości. Dzięki temu, osoba będąca decydentem w organizacji może na bieżąco śledzić ważne z punktu widzenia organizacji wielkości. Jak łatwo domyślić się daje to możliwość podjęcia szybkiej decyzji, która może okazać się niezwykle ważna. Jest to szczególnie istotne gdy firma działa w szybko zmieniającym się otoczeniu.

Prezentacja danych dla managera

Oczywiście ważną kwestią jest odpowiednie zaprojektowanie kokpitu menadżerskiego (dashboard), unikając zbędnych informacji i skomplikowanych struktur, które zaburzają czytelność kokpitu. Należy pamiętać, że najczęściej finalnym użytkownikiem takiego narzędzia są osoby z wyższej kadry kierowniczej, dla których prostota przekazania informacji jest najważniejsza.

Podsumowując, ciągle rosnące wielkości przetwarzanych danych wymuszają wykorzystanie tego typu narzędzi. Rozwiązania BI z pewnością są dużym ułatwieniem i każde przedsiębiorstwo gromadzące lub planujące gromadzenie danych powinno je wdrożyć.

 

Serwis społecznościowy o sprzedaży i negocjacjach.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SalesMan Sprzedaż i Negocjacje ©2018

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account