Co to jest Smarketing?

Każda firma w sposób ciągły poszukuje nowych klientów, między innymi za pośrednictwem Inbound Marketing. Kluczowym zadaniem firm jest w dalszym ciągu rozwój sprzedaży i  umiejętne wykorzystanie do tego marketingu. Jeżeli oba działy są zarządzane rozdzielnie, istnieje niebezpieczeństwo wprowadzenia niedoskonałości
w całym procesie budowania bazy klientów. Kiedy jednak te dwa działy sprzężymy ze sobą, traktując je jako spójną całość, wtedy możemy mówić o smarketingu.

 

Znaczenie smarketingu

 

Smarketing przede wszystkim umożliwia skuteczne i płynne przejście z leada marketingowego (tzw. MQL) do leada sprzedażowego (SQL). Budujemy tym samym właściwe podejście do klienta na kolejnych etapach naszego lejka sprzedaży.

 

Sprzedaż a Inbound Marketing

 

Jeżeli nie wiesz co oznacza hasło Inbound Marketing, możesz przeczytać o nim w encyklopedii znajdującej się na stronie – Inbound Marketing. Poruszając się w temacie – artykuły – nie jest to wyłącznie prowadzenie bloga, fanpaga na Facebook czy wysyłka newslettera. Jest to strategia, która umożliwi Twoim klientom dotarcie z różnych źródeł do miejsca docelowego, np. podpisania umowy, koszyka z zamówionymi towarami, itp.

 

Smarketing pozwala między innymi zwiększyć konwersję, traktując każdy etap marketingu czy negocjacji jako zwięzłą całość. Istotnym elementem jest zatem komunikacja między poszczególnymi działami.

 

Smarketing w Twojej firmie

 

Poniżej wskazano  pięć podstawowych zasad, które mogą pomóc we wdrażaniu

i skutecznym prowadzeniu smarketingu:

  1. Działy sprzedaży i marketingu powinny często odbywać wspólne spotkania.
  2. Budować odpowiednie relacje między pracownikami obu działów.
  3. Rozmowy (konsultacje) marketingowca z handlowcem „biurko w biurko”.
  4. Dział marketingu i sprzedaży wymieniają się wszystkimi możliwymi informacjami zwrotnymi, które otrzymują od klienta.
  5. Naucz marketingowca komunikacji sprzedażowej, naucz handlowca terminologii marketingowej.

Dlaczego smarketing?

Smarketing jest przyszłością funkcjonowania przedsiębiorstw w XXI wieku. Nieodpowiednie łączenie komunikacji marketingowej ze sprzedażą zmniejsza nasz potencjał. Umiejętne wykorzystanie smarketingu powiększa szanse na zwiększenie sprzedaży poprzez utrzymanie odpowiedniej komunikacji.

 

Najtrafniej określił to Mark Roberg z HubSpot:

 

“Kiedy połączymy sprzedaż i marketing, mogą wydarzyć się rzeczy wspaniałe“

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account