Personalizacja a prywatność

Myślę, że każdy spotkał się z sytuacją, w której serfując po internecie trafił na pojawiające się treści reklamowe. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że większość z tych reklam ma funkcję, jaką jest personalizacja reklamy pod Twoją osobę. Ma to na celu zaoferowanie potencjalnemu klientowi produktu lub usługi, które w najwyższym stopniu spełnią Twoje oczekiwania. Oszczędność czasu i zwiększona satysfakcja.  

Jak działa personalizacja reklamy?

Oczywiście, aby takie rozwiązanie funkcjonowało poprawnie, niezbędna jest informacja o kliencie. Wyobraźmy sobie sytuację, w której chcemy przejść po świeżo wylanej posadzce z betonu. Jak wiadomo, każdy z nas zostawi po sobie wyraźne ślady. Każda następna osoba bez problemu będzie w stanie zidentyfikować nasze położenie i dotrzeć do nas podążając po nich. Każdy z nas korzystając z internetu, zarówno w celach służbowych jak i prywatnych, również zostawia ślad, który można zidentyfikować i przypisać do określonego klienta, jak rozmiar i wzór odciśniętego buta. Jest to ogromne uproszczenie, jednak zasada pozostaje ta sama. W dzisiejszych czasach przestaliśmy być anonimowi. Niesie to za sobą wiele pozytywnych ale także negatywnych aspektów.

Wpływ analityki na sprzedaż

Patrząc od strony przedsiębiorstwa, wykorzystanie analityki odnośnie naszego ruchu w sieci umożliwia wykorzystanie up-sellingu i cross-sellingu, jak nigdy dotąd tworząc segmenty klientów o podobnych skłonnościach zakupowych. Ponadto umożliwia maksymalizację kampanii marketingowych poprzez obniżanie kosztów i zwiększenie odsetka sprzedaży. Jest to możliwe dzięki dotarciu do wybranych osób, u których prawdopodobieństwo zakupu danego produktu lub usługi jest najwyższe. Co w ogólnym rozrachunku przekłada się na wyniki finansowe firmy.
Należy pamiętać, iż wiedza odnośnie naszych nawyków, zachowań czy też upodobań w nieodpowiednich „rękach” może być groźnym narzędziem umożliwiającym manipulację.

 

 Anonimowość w przyszłości

 Istnieje naturalna sprzeczność pomiędzy chęcią otrzymywania targetowanych komunikatów a ochroną swojej prywatności. Być może wynika to z nawyków wyniesionych z minionych czasów. Świat zmienia się, najprawdopodobniej w przyszłości pojęcie anonimowości odejdzie w niepamięć, a dla przyszłych pokoleń będzie czymś nieznanym.

Serwis społecznościowy o sprzedaży i negocjacjach.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SalesMan Sprzedaż i Negocjacje ©2018

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account