Jak utrzymać klienta – analiza CHURN

Analiza CHURN

Termin najczęściej używany w branży telekomunikacyjnej (ale nie tylko), oznaczający odejście klienta do konkurencji.

Celem analizy jest określenie wyżej wspomnianych klientów z jak największą dokładnością. Dzięki temu możliwe będzie zidentyfikowanie właściwej grupy i uruchomienie oodpowiednich działań w stosunku do tych klientów, mających na celu zatrzymanie ich.

W analizie odejść klienta można wyróżnić dwa podejścia. Pierwsze wykorzystuje metody tzw.  bez nauczyciela (np. analiza asocjacji, analiza koszykowa, analiza skupień). Jest to podejście, które nie ma na celu przewidzieć prawdopodobieństwo odejścia klienta, a jedynie odkryć wzorce zachowań.

Drugie podejście wykorzystywane jest do przewidzenia przyszłego zachowania klienta i określenia prawdopodobieństwa tego zjawiska. W tym przypadku najczęściej stosuje się znane w data miningu algorytmy tj. analizę dyskryminacyjną, regresje logistyczną, sieci neuronowe, drzewa decyzyjne i inne.

Pod poniższym linkiem do pobrania schemat jednej z analiz CHURN

 

Serwis społecznościowy o sprzedaży i negocjacjach.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SalesMan Sprzedaż i Negocjacje ©2018

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account