Co zrobić by być dobrym menedżerem?

Dobrem menedżerem nie zostaje się z dnia na dzień. Menedżer to stanowisko, które wymaga ciągłego rozwoju. Idealnie jak za rozwojem menedżera idzie też rozwój jego zespołu. Każde z członków jego ekipy ma unikalne reakcje na przytrafiające się sytuacje, unikalny styl podejścia do sytuacji codziennych. Menedżer potrzebuje umiejętności nawigowania w tych wyjątkowych sytuacjach, wyjątkowych ludzi.Przedstawiamy pięć taktyk które wpływają na relacji w zespole i mogą Ci pomóc zostać doskonałym menedżerem.

1. Przyjąć mentalność “pomocnika”, a nie “krytyka”.

Podczas gdy niektórzy sprzedawcy mogą dobrze zareagować na niepohamowaną krytykę, zwykle nie jest to normą. Pewnie czasami jest to motywujące, ale najczęściej może to skończyć się utratą relacji z pracownikiem.

Rzadko zdajemy sobie sprawę z tego, co sprawia, że ​​sprzedawca nie pracuje  z tkwiącym w sobie potencjałem, niezależnie od tego, czy jest to frustracja związana z pracą, czy z życiem osobistym. Zamiast ich krytykować, prawdziwy menedżer skupia się na używaniu empatii podczas rozwiązywania problemu. Dopiero po poznaniu prawdziwego problemu można przejść i pomóc sprzedającemu rozwiązać problem z jego wynikami.

2. Zastanów się, czy Twój styl zarządzania może być częścią problemu w wynikach handlowców.

Sprzedawcy nie odchodzą z firmy, rezygnują z współpracy z ludźmi. Ludzie nie od razu zaufają zespołowi i będą pracować automatycznie z wszystkimi tak samo. Nie wszyscy członkowie Twojego zespołu będą zachwyceni panującym stylem zarządzania chwilę po zatrudnieniu. Podobnie jak w przypadku każdego innego związku, potrzeba otwartości ze strony obu osób, aby było możliwe dotarcie się.

Oznacza to, że dobry menedżer jest otwarty na otrzymywanie konstruktywnych sugestii od swoich sprzedawców, również krytyki. Świetnie sprawdzają się anonimowe ankiety na temat Twojego stylu zarządzania. Poproszenie sprzedawców o informację jak możemy ulepszyć relacje nie jest niczym złym. Szczególnie doświadczeni sprzedawcy będą bardziej zmotywowani do wdrożenia coachingu, jeśli jesteś otwarty na pomysły od nich, w jaki sposób Ty możesz być lepszym menedżerem.

3. Musisz naprawić zaczynając od samego początku.

Czy Twój zespół sprzedaży ma problemy z zamknięciem rozmowy handlowej? Większość menedżerów próbuje rozwiązać problem, angażując się w samą transakcję, gdy zbliżają się do końca. Ale jeśli błędy sprzedawcy wystąpiły wcześniej, jest za późno, by coś zmienić.

Problemy z zamykaniem prawdopodobnie wynikają z początków procesu sprzedaży, a nie z końca. Wypróbuj coaching od początku do końca, aby poprawić błędy popełnione na każdym etapie rozmów handlowych.

4. Znać cel finansowy każdego sprzedawcy lub inne motywacje.

Twoim zadaniem jako menedżera jest pomóc Twoim handlowcom zarobić więcej pieniędzy! Dlatego większość z nas pracuje, prawda? Potrzebujemy naszych dochodów, aby żyć w takim stylu życia, jakiego szukamy. Twoi sprzedawcy są motywowani jakimś celem pieniężnym, niezależnie od tego, czy kupujesz dom, wysyłasz dziecko na studia, kupujesz nowy samochód czy wpłacasz pieniądze do funduszy inwestycyjnych. Sprzedawcy są zmotywowani tym końcowym celem, a kiedy pytasz o to, jaki jest cel końcowy, lepiej zrozumiesz wewnętrzne funkcjonowanie każdego sprzedawcy. Jak możemy uważać się za lidera motywacyjnego, jeśli nie wiemy, co motywuje każdego sprzedawcę? Poświęć czas, aby dowiedzieć się, jakie są motywacje poszczególnych członków zespołu, a następnie zostań moderatorem pomagającym każdemu sprzedawcy w osiągnięciu jego celu.

5. Zadawaj pytania, które zachęcą sprzedawców do empatii i myślenia perspektywy klienta.

Najlepsi sprzedawcy to tacy, którzy potrafią myśleć z perspektywy klienta, a najlepsi menedżerowie sprzedaży to tacy, którzy uczą tej umiejętności swoich zespołów! Aby specjaliści mogli się wyróżnić, muszą być empatyczni dla klientów.

Tak więc, jako kierownik, musisz nauczyć swoich sprzedawców umiejętności empatii. Robisz to, zadając pytania dotyczące procesu zakupu podczas recenzji transakcji. Oto kilka moich ulubionych pytań:

  • Gdzie znajduje się perspektywa zakupu i dlaczego tak uważasz?
  • Jakie problemy ma klient, który możemy rozwiązać lepiej niż ktokolwiek inny?
  • Jakie są kryteria zakupu?
  • Kto jest naszym najważniejszym konkurentem i jaki masz plan na jego pokonanie?

Pytanie zatem jest następujące: Czy wiesz, o czym mówisz? Czy prawidłowo definiujesz problemy? Czy zespół może ci zaufać? Czy zależy Ci na zespole? Jeżeli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś “nie” powinieneś wdrożyć tych pięć zasad do swojej pracy.

Serwis społecznościowy o sprzedaży i negocjacjach.

1 komentarz
  1. Agnieszka Dombrowska 1 miesiąc temu

    Moim zdaniem do dobrego zarządzania potrzebne są też dobre warunki. Podstawa? Dobry CRM. U nas sprawdza się CSMART, ale rekomendowałabym stosowanie tak naprawdę któregokolwiek z popularnych aktualnie CRM-ów. Znacząco ułatwiają delegowanie zadań, sprawdzanie poziomu ich realizacji i ogólne zarządzanie firmą, sprzedażą i zespołem.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SalesMan Sprzedaż i Negocjacje ©2018

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account