Mobile Marketing: Porady dla małego biznesu

Mobile Marketing: Porady dla małego biznesu

Aby odpowiedzieć sobie na pytanie czy marketing mobilny jest potrzebne małym biznesom, trzeba po pierwsze zastanowić się “Co robię gdy się rano przebudzę”.

Prawdopodobnie włączysz alarm w telefonie, sprawdzasz pocztę e-mail i aktualizacje mediów społecznościowych. A to wszystko za pomocą Smartphone.

Żyjemy w świecie, który wygląda inaczej niż kiedyś. Przede wszystkim dzięki nowym technologiom. Zwłasza jedną dzisiejszy konsument jest przyklejony do smartfona. Badania sugerują, że młodzi i dorośli używają do trzech różnych urządzeń każdego dnia i wielu czuje pustkę, jeśli wychodzą z domu zapomni telefonu. W rzeczywistości, nawet 85 procent millenialsów używa smartfona do wyszukiwania i kupowania produktów i usług online. Tak więc potencjalny nabywca może zobaczyć post na Facebooku dotyczący twojej najnowszej kolekcji kolczyków, podczas gdy w kolejce po latte, zrobić badania podczas dojeżdżania do pracy i kupić parę, zanim dotrze do swojego biura.

W związku z tym marketing mobilny to już nie tylko jest opcją. Stał się najważniejszy, jeśli chcesz, aby Twoja mała firma rozwijała się w świecie mobilnym.

Jak możesz to robić? Oto kilka wskazówek, które nauczą Cię, jak przetrwać szybką rewolucję mobilną i rozwijać się.

Zoptymalizuj swoją witrynę dostosowując ją do telefonów komórkowych

Badania pokazują, że do 78 procent wyszukiwań na urządzeniach mobilnych powoduje konwersje. Co więcej, zdecydowana większość potencjalnych klientów odwiedzi lokalną firmę po uzyskaniu potrzebnych informacji które uzyska dzięki wyszukiwaniu mobilnemu.

Oto jedna ważna uwaga: użytkownicy nie chcą zwiększać ani zmniejszać tekst, aby przeczytać informacje, które są zamieszone na swojej stronie. Jeśli doświadczenie, które otrzymają nie jest par excellence, klikną w przycisk wstecz, nie zastanawiając się przez chwilę.

Upewnij się, że Twoja witryna wygląda dobrze i działa bezbłędnie, niezależnie od tego, jakich urządzeń używają potencjalni klienci. Minimalizuj kod strony, kompresuj obrazy, jak to tylko możliwe, aby Twoja witryna była szybka. Użytkownicy mobilni są bardzo niecierpliwi, a jeśli Twoja witryna mobilna zbyt długo się ładuje, pozostawiają ją. Włącz także logowanie w mediach społecznościowych, aby uniknąć kłopotów związanych z koniecznością założenia konta do robienia zakupów ze swojej witryny mobilnej.

Wykorzystaj moc płatnych wyników wyszukiwania

Jednym ze sposobów zwiększenia widoczności i przyciągnięcia potencjalnych klientów do witryny mobilnej jest płatna reklama, taka jak Google AdWords lub marketing w mediach społecznościowych. Raporty pokazują, że reklamy wyświetlane na urządzeniach mobilnych generują wyższe współczynniki klikalności (0,59%) niż na komputerach stacjonarnych (0,23%). Ponadto reklamy w aplikacjach mobilnych uzyskują wyższe CTR niż w witrynach mobilnych.

Jeśli więc nie zainwestowałeś już w reklamy mobilne, być może nadszedł czas, aby to zrobić. Pamiętaj, że płatne wyszukiwanie może szybko przekształcić się w czarną dziurę, jeśli nie wiesz, jak prawidłowo zarządzać swoimi reklamami. Nie polegaj więc na swoim instynkcie, ale korzystaj z danych, aby odkryć poszukiwane słowa kluczowe podczas wyszukiwania produktów w usługach na urządzeniach mobilnych. Nie zakładaj, że jeśli słowo kluczowe ma dużą liczbę wyszukiwań, wygeneruje wysoki zwrot. Pewnie, wiele osób szuka słowa kluczowego “buty do biegania”, ale ile z nich ma zamiar kupić? Używaj zamiast tego słów kluczowych typu long-tail, które mogą generować więcej potencjalnych klientów.

Ustalenie, jak należy wyceniać reklamowane produkty, może być również dużym wyzwaniem. Czy chcesz zaoferować lepszą ofertę potencjalnym klientom, którzy dokonają konwersji w kampaniach reklamowych na telefon komórkowy? Doskonałym narzędziem jest kalkulator marży kosztowej online, może on pomóc w ustaleniu właściwej ceny, która wygeneruje maksymalny zwrot z inwestycji.

Twórz treści przyjazne dla urządzeń mobilnych

Użytkownicy mobilni konsumują informacje w drodze. Podczas gdy będą poświęcać czas na przeczytanie długiego artykułu (jeśli jest wystarczająco dobry, aby zwrócić na siebie uwagę), zdecydowana większość treści, które preferują, ma małe rozmiary. Innymi słowy, nie każda twoja karta, link i strona są istotne, jeśli chodzi o treści na telefon komórkowy. Spróbuj więc uprościć treść, ale bez utraty jakości.

Oto przykład: podczas gdy długi nagłówek dobrze by działał na komputerze, na urządzeniu mobilnym informacje powinny być zwięzłe i na temat. Tak więc “zaskakujące statystyki mobilnego handlu elektronicznego, które zmienią sposób prowadzenia działalności gospodarczej” stają się “mobilnymi statystykami handlu elektronicznego dla marketerów”.

Nie ignoruj ​​SEO

Jak już wspomniano, osoby, które szukają lokalnych usług lub produktów na swoich urządzeniach mobilnych, najprawdopodobniej podejmą działania, gdy znajdą markę, która może pomóc im rozwiązać ich problemy. Tak więc, jeśli nie optymalizujesz swojej witryny i treści na urządzenia mobilne, tracisz ogromną szansę.

Pamiętaj, że zachowanie użytkowników komórek jest nieco inne, ponieważ są bardziej szczegółowe w swoich zapytaniach. Oznacza to, że jeśli użytkownik szuka nowego telefonu komórkowego lub aparatu, wyszuka konkretną markę i model, o których czytał w innym miejscu.

Staraj się więc być bardzo konkretnym w treściach które publikujesz na telefony komórkowe. Optymalizuj nagłówki i metatagi za pomocą odpowiednich słów kluczowych. Zamiast niejasnego określenia, takiego jak “aparat fotograficzny na sprzedaż”, użyj opisowego słowa kluczowego, takiego jak powyżej np. konkretny model aparatu

Płatności mobilne

Ile razy zrezygnowałeś z transakcji online, ponieważ trwało to dłużej niż oczekiwałeś lub było zbyt skomplikowane? Oto rzecz kluczowa: potencjalni klienci, którzy znaleźli Twoje produkty za pomocą  urządzenia mobilnego, nie muszą zmieniać nośnika na komputery, aby móc dokonać zakupu. Jeśli tak jest, to chętniej dokonają zakupu u konkurencji.

Zatem maksymalne ułatw klientom dokonywanie zakupów w urządzeniu mobilnym. Ponieważ nadal potencjalni klienci mogą niechętnie wybierać zakupy za pomocą strony mobilnej, wykorzystaj każdą okazję, by przekonać ich, że transakcja, którą przeprowadzają, jest bezpieczna.

 

Użyj aplikacji społecznościowych tylko dla urządzeń mobilnych

 

Aplikacje społecznościowe dedykowane dla urządzeń mobilnych zyskują coraz większą popularność, więc jeśli Twoja nawet nieduża firma nie jest już na Instagramie lub Snapchacie, powinieneś włączyć ją do swojego “miksu” marketingowego. Pamiętaj jednak, że nie każda popularna aplikacja może pasować do Twojej marki i odbiorców. Na przykład mały butik może korzystać z platformy takiej jak Instagram, aby przyciągać ruch, ale marnuje czas i zasoby tylko na aplikację podobną do LinkedIn, która najlepiej pasuje do firm B2B.

Sześćdziesiąt trzy procent światowej populacji posiada urządzenie mobilne, a liczba ta ma wzrosnąć do 5,07 miliarda do 2019 roku. Można więc bezpiecznie stwierdzić, że większość odbiorców używa smartfona do wyszukiwania informacji w internecie i znajdowania produktów. Social media mogłoby im w tym pomóc.

Jeśli jeszcze nie poszedłeś za duchem mobilnej mody, nie jest za późno. Skorzystaj z tych wskazówek, aby uzyskać przewagę i wykorzystać pełny potencjał jaki marketing mobilny może przynieść Twojej firmie.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account