Czy Kim Dzong Un jest najlepszym sprzedawcą jakiego znasz?

Za nami negocjacje pomiędzy przywódcami Stanów Zjednoczony a Korei Północnej. Czy jest to epokowe wydarzenie, ciężko powiedzieć. Wszystko się okaże. Jednak już na ten moment możemy mówić o dużym sukcesie Donalda Trumpu, który do tego spotkania doprowadził. Czy jednak na pewno był to wyłącznie jego sukces? Według mnie lepiej sprzedał się Kim. Być może to właśnie od niego powinni czerpać lekcję skuteczni sprzedawcy.  

Bardzo mi miło

Pierwszą lekcją jaką dał nam ten “zły dyktator,” to podstawowa zasada sprzedaży.  Ale wróćmy do początku. Kim obiecał denuklearyzacje, zakończenie wojny oraz normalizację stosunków z resztą świata. Jednak to nie było newsem, który mógł się rzucić w oczy czytającym portale internetowe. Te wszystkie mówiły o tym, że atmosfera była miła, Kim był uśmiechnięty a na jednym zdjęciu dopatrzyli się, że przez chwilę jednak zniknął mu uśmiech z twarzy.

Morderca, dyktator, szaleniec a tu proszę. Okazuje się, że nie jest taki zły. Z dnia na dzień stał się najsympatyczniejszym dyktatorem na świecie. I to wszystko przez uśmiech. To pokazuje, że jeśli jesteśmy mili, przyjacielscy, otwarci i profesjonalni, możemy przekuć wcześniejszą porażkę w sukces.

Oto kilka zdjęć z pierwszych wyników wyszukiwarki Google:

Czyż nie wydaje Ci się, że to bardzo miły Pan 🙂

Czas leczy rany

Kolejna rzecz, pamięć ludzka bywa krótka. Przecież to ten sam facet, który niedawno zabił swojego wujka, głodził miliony, wsadzał ludzi do więzień… Ale kto by tam pamiętał te złe rzeczy. Przecież jest nowe otwarcie. Tak samo działa to w sprzedaży. Kto by tam pamiętał, że dwa lata temu zrobiłeś błąd w kalkulacji do klienta, obiecałeś rzeczy których ostatecznie nie otrzymał albo zrobiłeś je źle. To wszystko historia, nie można się poddawać i dążyć do naprawy relacji. Jemu się udało przekonać nas w takiej sprawie, to czy nie uda Ci się zmienić zdania klienta.

Kim vs. Trump

Nie będę porównywał obu Panów i ich umiejętności negocjacyjnych. Jednak gdy o nich wspominam, muszę powiedzieć jedną rzecz. Od tych dwóch osobowości można się wiele nauczyć w temacie sprzedaży. Przede wszystkim umiejętności wykorzystania mediów. Przecież gdyby nie one i ich umiejętne wykorzystanie, to nadal mielibyśmy obraz Kima naciskającego nuklearny guzik i Trumpa jako celebryty, a nie prezydenta z prawdziwego zdarzenia.

Redaktor naczelny serwisu, praktyk i teoretyk z dziedziny sprzedaży i negocjacji. Absolwent Wyższej Szkoły Menedżerskiej na kierunku handel zagraniczny. Od ponad 10 lat odpowiedzialny za sprzedaż usług marketingowych, consultingowych oraz employer brandingowych.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SalesMan Sprzedaż i Negocjacje ©2018

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account