Mity na temat automatyzacji marketingu i sprzedaży

Automatyzacja marketingu to z pewnością temat, który jest i będzie jeszcze długo na tapecie. Technologia usprawniła niewątpliwie naszą pracę. Jednak dużo firm nieufnie podchodzi do wprowadzenia jej do swoich firm. Wątpliwości pojawiają się min. w odniesieniu do utraty ludzkiej twarzy przedsiębiorstwa. Czy na pewno?

Mit 1: Marketing jest zrobotyzowany

Pierwsza myśl jest taka, że robot sam za nas mówi. Jest to oczywiście nieprawda. Wykonuje on tylko zadania, które musielibyśmy powtarzać. Przykładowo. Jeśli wysyłamy mailing, to automatyzacja wykonując za nas wysyłkę tylko do stałych klientów, oszczędzi nam czas na przygotowanie kreatywnej treści. Zamiast poświecić godziny na segregację i ciągłe uzupełnianie bazy, skupiamy się na komunikacie, który chcemy im przekazać.

Mit 2: Kliknij i zapomnij

Marketing automation to nie perpetuum mobile, które uruchomisz i będzie działało zawsze. Narzędzia wymagają ciągłego nadzoru ze strony marketera. W momencie kiedy AI rozwija się w zastraszającym tempie, test A/B są wciąż tak samo ważne. Technologia jedynie pozwala nam szybciej reagować na zmiany. Jednak to my, wyznaczamy ich kierunek.

Mit 3: Automatyzacja załatwi sprzedaż

Owszem pomaga w sprzedaży. Czy jednak da się sprzedawać używając do tego jedynie technologii? Z pewnością nie. Smarketing czyli ewolucja sprzedaży jest najlepszym przykładem, że zaczynamy patrzeć na sprzedaż w zupełnie inny sposób. Przecież tworząc aukcje na allegro też musimy wiedzieć jak za jej pomocą sprzedać. Używamy języka korzyści, grafiki, profesjonalnych zdjęć… aby osiągnąć cel jakim jest zakup. Tak więc zmienił się pośrednik ale czynnik ludzki jest nadal najważniejszy.

Mit 4: Automatyzacja marketingu jest droga

Po pierwsze. Na rynku jest już bardzo dużo narzędzi, które pomogą Ci automatyzować marketing i sprzedaż i są całkowicie bezpłatne. Po drugie, wydatek nawet kilku tysięcy złotych, może przynieść w dłuższej perspektywie kilkukrotny zysk. 

Serwis społecznościowy o sprzedaży i negocjacjach.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SalesMan Sprzedaż i Negocjacje ©2018

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account