Randka, InterView… to też rodzaj sprzedaży.

Randka, Interview to też sprzedaż… W głowach wielu ludzi utrwaliło się przekonanie, iż nieoderwalnym elementem sprzedaży jest jakiś materialny produkt lub usługa. Pogląd ten już w latach 90 był negowany przez licznych „mentorów”, ludzi sukcesu m.in. Brian’a Tracy. Pomimo upływu lat i pojawieniu się wielu wartościowych książek traktujących o tym, do dziś duża cześć społeczeństwa żyje w błędnym przekonaniu.

Najprawdopodobniej może być to spowodowane brakiem chęci poznawania świata, co za tym idzie nowych pojęć, definicji itp. Człowiek przez to, że z natury jest leniwy, ucieka się często tylko do czynności niezbędnych do przeciętnego egzystowania.  Oczywiście skala ta jest nieporównywalnie mniejsza niż jeszcze dekadę temu, jednak świadomość w tym zakresie jest ciągle niezadowalająca.

Temat z pozoru może wydawać się błahy i mało istoty. Jednak żyjąc w świadomości, że sprzedaż to większość naszego życia, możemy znacznie zmienić nasze podejście do wielu spraw na plus.

Każdy z nas jest sprzedawcą siebie. Praktycznie każdego dnia gdy opuszczamy progi naszego domu stajemy się handlowcami swojej osoby.

Czym się różni sprzedaż wycieczki, od naszej osoby podczas rozmowy kwalifikacyjnej o prace? Jakkolwiek zabrzmi to dziwnie, niczym! W jednym i drugim przypadku staramy się zaprezentować siebie i wycieczkę w jak najatrakcyjniejszy sposób dla odbiorcy. Przedstawiając zalety i silne strony, próbując wzbudzić zaufanie. W jednym i drugim przypadku gdy nam się to uda dochodzi do umownie nazwijmy „kupna” oraz podpisania umowy.

Kolejnym przykładem jest randka. Każdy z nas doświadczył tego typu spotkania w życiu, a przynajmniej znakomita większość. Przypomnijcie sobie jak bardzo chcieliście dobrze wypaść, zaprezentować się przed drugą osoba. Fryzjer, kosmetyczka, piękne perfumy, dobry ubiór, odpowiednie miejsce itp. Wszystkie te czynności skupiają się na tym aby zaprezentować naszą osobę w jak najlepszy sposób dla danej osoby. Znając preferencje partnera możemy nawet mówić o sprzedaży spersonalizowanej pod konkretną osobą, bo przecież jedna osoba woli perfumy intensywne a inna o świeżej nucie, jedna woli pójść do kina inna do teatru, jedna woli kolację w zaciszu domowym a druga w restauracji itd.

Kolejnymi przykładami może być zaprezentowanie naszej osoby przed przyszłymi teściami, gdy pojawiamy się w nowej pracy i wstępujemy w szeregi nowego teamu. Kiedy zmieniamy szkołę lub uczelnię, gdy jesteśmy przedstawiani nowym znajomym. Nawet odpowiednie zaprezentowanie się w urzędzie, może zdziałać cuda.

Odpowiednie zaprezentowanie swojej osoby w stosunku do innych osób może przynieść wiele korzyści. Techniki te są bardzo podobne do technik sprzedażowych stosowanych przez handlowców na całym świecie. Jeśli znamy dobrze produkt (siebie) , jego zalety a także wady, o których nie zawsze trzeba wspominać i oczekiwania drugiej osoby jesteśmy w stanie osiągać znacznie więcej w sferze społecznej.

Tak jak w każdej sprzedaży, nie wolno zapomnieć o procesie posprzedażowym ! Bardzo ważne jest podtrzymywanie dobrych relacji i utrzymanie kupca(drugiej osoby) w przekonaniu, że dokonała odpowiedniego wyboru.

Na zakończenie pragniemy zapewnić, iż celem artykułu w żaden sposób nie jest uprzedmiotowienie człowieka i odebraniu mu ludzkich cech, takich jak kierowanie się uczuciem ( które swoją drogą są efektem pewnych procesów chemicznych w naszych organizmach 😉 ) a jedynie uświadomienie schematu działania.

Serwis społecznościowy o sprzedaży i negocjacjach.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SalesMan Sprzedaż i Negocjacje ©2018

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account