Psychologia sprzedaży: Zysk i Strata

Psychologia sprzedaży: Zysk i Strata

Przeciętni ludzi nie zawsze podejmują decyzje racjonalne. Tymczasem badania (chociażby DNA na 52 populacjach; podobieństwo 99,9%), wprost  potwierdzają, że ludzie są do siebie podobni. Wiedza o nas samych, pozwoli Ci lepiej zrozumieć psychologie klienta i jeżeli to dobrze wykorzystasz zwiększyć sprzedaż. 

Zaczynamy krótki 5 częściowy poradnik jak wykorzystać ową psychologię człowieka w zawodzie handlowca. Zapraszamy!

Czy wiesz, że dwa razy bardziej zmartwimy się porażką, niż ucieszy nas sukces?

W swojej książce „Thinking Fast and Slow,” laureat nagrody Nobla, Daniel Kahneman, twierdzi, że zazwyczaj obawiamy się straty dwa bardziej, niż cieszymy się z sukcesu. Oznacza to, że spadek cen ma większy wpływ niż wzrost cen. Na przykład od lipca 1981 r. Do lipca 1983 r. 10-procentowy wzrost cen jaj doprowadził do spadku popytu o 7,8%, podczas gdy spadek cen o 10% doprowadził jedynie do wzrostu popytu o 3,3%. (Putler, 1992).

W wyniku tej tendencji do niechęci do strat, ludzie częściej będą trzymać się istniejących rozwiązań, niż ryzykować utratę tego, co już de facto mają. To nie wróży dobrze dla nowych firm. Więc co można z tym zrobić?

Rozważ zaoferowanie bezpłatnych testów, stosując metodę wieszaków. Gdy zaczną z niego korzystać, niechęć do strat zadziała na twoją korzyść. Ciężko im będzie zaprzestać korzystania z rozwiązania. którego używali na co dzień, więc będą bardziej skłonni zapłacić odpowiednią kwotę, aby nadal z niego korzystać. Gwarancje zwrotu pieniędzy działają dokładnie w ten sam sposób. Legendarny konsultant biznesowy Jay Abraham nazywa to “odwróceniem ryzyka”.

Czy zatem lepiej jest nie ponosić nawet małych porażek kontem wielkich sukcesów? Pewni zgodzisz się, że handlowcy zdecydowanie się do tej grupy nie zaliczając. To oni sa wystawieni na w pierwszym froncie krytyki. Teraz zastanów się w czym możesz Ty wykorzystać tą zasadę i rozdziel nią w komentarzach.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account