Psychologia sprzedaży: Ciekawość

Ciekawość jest czymś, co odróżnia nas od innych gatunków. Wykazują się nią wszystkie ssaki. Dokładnie widać to chociażby u naszych pupilów, które przemierzają najciemniejsze zakamarki w poszukiwaniu nowego patyka. Nie inaczej jest u ludzi.

“Ciekawość pierwszy stopień do…”`

Psychologowie snują teorię, że ciekawość napędzać ludzką rasę w rozwoju, a zatem pozwala na odkrywanie nieznanego. Zadajmy sobie pytanie czy gdyby nie ciekawość, kiedykolwiek odkryto by Amerykę lub człowiek dotarł by na najwyższe szczyty gór. Prawdopodobnie nie.

Clickbait

Z marketingowego punktu widzenia to właśnie ciekawość sprawia, że działają na nas clickbaity. Według profesora George’a Loewensteina z Carnegie Mellon ciekawość tworzy lukę informacyjną. Ilekroć dostrzegamy lukę między tym, co wiemy, a tym, co chcemy wiedzieć, będziemy starali się ją wypełnić.

Chociaż nie zachęcam cię do tworzenia clickbaitów, możesz zastosować tę wskazówkę w przyciąganiu uwagi chociażby w przestrzeni mediów społecznościowych. Wykorzystać możesz do tego content marketing w postaci storytellingu. Historia Twojej firmy może być znaczenie ciekawsza niż zwykła reklama produktów. Nie działa to pośrednio na odbiór Twojego nowego produktu jednak wzbudza ciekawość odbiorcy w znacznym stopniu. Ta ciekawość może przeradzać się w dalszą chęć pogłębiania wiedzy o Twojej marce.

Ten sam schemat wiele firm wykorzystało przy promocji swojej marki. Przykładem jest Heyah, które miało podczas wprowadzania na rynek ogromną kampanię w której ani razu nie pojawiła się informacja czym konkretnie zajmuje się firma. Do dziś pamiętam jakie było moje zeskocznia, gdy dowiedziałem się, że to reklama operatora.

Kilka przykładów wykorzystania ciekawości w reklamie na podstawie marki rajstop Adrian:

 

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account