Psychologia sprzedaży: Ludzie wierzą w to, w co chcą uwierzyć.


W psychologii nazywa się to efektem potwierdzenia (błąd konfirmacji). Ludzie poszukują wyjaśnień, interpretują, faworyzują i używają argumentów w taki w sposób, który potwierdzi ich przekonania lub hipotezy.  Im bardziej te przekonania są związane z “tożsamością”, tym głębiej zakorzenione są w naszej “podświadomości”. Nic dziwnego, że debaty dotyczące religii, rasy i polityki zazwyczaj kończą się kłótnią.

Badanie internetowe Pew wskazuje, że ludzie, którzy identyfikują się jako liberalni, dwukrotnie częściej blokują innych użytkowników sieci społecznościowych. Wystarczy, że opublikują coś, z czym się nie zgadzają.

Jeśli próbujesz kogoś przekonać do Twojego produktu czy usługi, ostatnią rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest atakowanie/negowanie jego przekonań.

Przykładem może być prywatna uczelnia. Jeżeli zamieścisz komunikat

“Twoje dziecko jest głupie; potrzebuje prywatnej nauki”.

Nie spodziewaj się wielkich efektów. Natomiast gdyby komunikat brzmiał:

“Twoje dziecko ma duży potencjał, ale szkoła publiczna go nie wyzwala. Możemy pomóc.”

Sprzedaż od razu by się zwiększyła. Przecież wszyscy rodzice uważają, że ich dziecko ma potencjał by odnieść sukces. Wykorzystaj więc tą wiarą i spraw aby wpłynęła ona pozytywnie na Twoją ofertę.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account