Psychologia sprzedaży: Ludzie są naturalnie leniwi.

W swojej książce The Wizard of Ads Roy H. Williams napisał: “Zapytaj swojego lekarza, co możesz zrobić aby lepiej się czuć, a on spojrzy ci prosto w oczy i odpowie: Dobrze się odżywiaj i ćwicz”. Jednak jak pokazują badania na każdego dolara wydanego na siłownie, Amerykanie wydają 19 dolarów na kokainę.

Natychmiastowy zyska od zawsze był w cenie. Można wykorzystać bardzo proste schematy aby mieć wpływ na leniwców 🙂 Wystarcz obiecać “wiem jak zarobić milion nie wychodząc z domu”, “sprawdź jak stracić 10 kilogramów w dwa dni”, “dzięki temu prostemu trikowi…”

Jak wykorzystać tą wiedzę?

Możesz wykorzystać ją do zwiększenia sprzedaży i zbudowania trwałego biznesu. Zacznij od zaprojektowania procesu sprzedaży tak  aby maksymalnie ułatwił on dokonywanie zakupów. Najlepszym przykładem jest Amazon ze swoim przyciskiem umożliwiającym dokonanie transakcji jednym kliknięciem. Amazon również otwiera sklepy, gdzie nie musimy płacić przy kasie gotówką. Po wyjściu ze sklepu aplikacja sama podsumuje wartość naszego koszyka po czym sama ściągnie pieniądze z konta.

Ograniczony wybór

Co więcej, możemy ograniczyć wybór, w celu zwiększenia sprzedaży. Teoria “paradoksu wyboru” Barry’ego Schwartza dokładnie to wyjaśnia. W eksperymencie badanej grupie pokazano 24 różne odmiany danego dżemu. Druga grupa mogła wybrać tylko jeden z sześciu rodzajów dżemu. Dziesięć razy więcej osób kupiło dżem w drugim przypadku..

Niezależnie od tego, czy sprzedajesz dżemy, odtwarzacze muzyczne czy polisy ubezpieczeniowe, możesz uprościć podejmowanie decyzji dla potencjalnych klientów. Zamiast zrzucać 100 wyborów na ludzi, zawęź je do dwóch lub trzech opcji. Co więcej, zrób to za nich, polecając spersonalizowane rozwiązanie w oparciu o ich wyjątkową sytuację. O wiele łatwiej będzie im dokonać zakupu.

Pozwól swojemu biznesowi osiągnąć wyższy pułap

Kiedy zrozumiesz ludzi i ich naturę, możesz pozbyć się sztucznego wykorzystywania “trików” sprzedażowych i zacząć stosować je całkowicie naturalnie. Simon Sinek, ekspert ds. Przywództwa, powiedział: “jeśli nie rozumiesz ludzi, nie rozumiesz biznesu.” Inwestowanie czasu w zdobywanie wiedzy o ludziach może przynieść niesamowite efekty.

 

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account