To TY jesteś problemem, przez który nie masz klientów

To TY jesteś problemem, przez który nie masz klientów

Słyszałem tysiące razy: mam słaby produkt, mojej firmie brakuje marketingu, mamy bardzo dużą konkurencję, zła sytuacja na rynku, klienci są głupi, mój szef nic nie umie i na niczym się nie zna. Podpowiem jedną ważną rzecz. To wszystko są wymówki, które mają zdjąć z Ciebie odpowiedzialność i potwierdzić Twoje przekonanie, że to nie Ty jesteś największym problemem.

To Ty jesteś “problem”, tak samo jak możesz być “szansą”

Zacznij od wstania z ciepłego miejsca i refleksji na temat Twojej pracy. Ile wykonałeś połączeń, ile odbyłeś spotkań, ile wysłałeś ofert, ile razy Ci odmówiono abyś w końcu podpisał umowę, w jaki sposób prowadzisz rozmowę, jaki jest cel tej rozmowy, jakie problemy biznesowe rozwiązujesz, jakie jest uzasadnienie wybrania właśnie Twojej firmy, jak wygląda proces podejmowania decyzji i zakupu.

Po pierwsze, bez refleksji na temat Twojej pracy i analizy tego co już zrobiłeś, nie uczysz się na błędach, a więc z dużym prawdopodobieństwem wciąż je popełniasz. Wielu ekspertów twierdzi, że najważniejszy jest optymizm. To oczywiste, że nie można się załamywać niepowodzeniami. Jeszcze inni twierdzą, że jest to wiedza ekspercka. W przypadku drogich usług i produktów, umiejętność pokazania wartości dodanej. Moim zdaniem, perfekcja jest to wypadkowa czterech składników: wiedzy, postawy, umiejętności oraz aktywności.

Zrozumienie klienta

Możesz być największym problemem, ponieważ ciągle mówisz o sobie, Twoim produkcie i firmie częściej niż o ich produktach, klientach wyzwaniach i planach (sprawdź artykuł, który rozwija temat). Twoi klienci dbają tylko i wyłącznie o swoje interesy! Zainteresują się dalszą rozmową tylko w momencie gdy pokażesz im, że masz “obsesję” na punkcie ich świata.

Zrozumienie siebie i otoczenia

Tylko samoświadomość, refleksja i przyjmowanie na siebie odpowiedzialności, może wpłynąć pozytywnie na Twoją dalszą pracę. Pamiętaj, że to niepowodzenia i podjęte ryzyko mogą sprawić, że wypijesz przysłowiowego szampana. Bicie głową w mur, jeszcze nigdy tego muru nie przebiło.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account