7 wskazówek jak wprowadzić nowy produkt na rynek

Wymyśliłeś i już masz pierwszy prototyp produktu, który jest innowacyjny na skalę kraju a być może i całego świata. Sam ten fakt nie sprawi, że osiągniesz sukces. W końcu Twoi przyszli kliencie muszą być wykształceni w zakresie zastosowań i korzyści płynących z Twojego produktu. To wymaga inwestycji pieniędzy i czasu na edukację. Małe firmy, start upy, musza w takich sytuacjach szukać tanich i kreatywnych metod marketingowo-sprzedażowych.

1. Identyfikacja grup docelowych

Zidentyfikuj rynki docelowe, które będą Twoim pierwszym targetem. Zidentyfikuj w nich grupy klientów, którzy najprawdopodobniej kupią produkt lub będą najłatwiejszym “celem” do przekonania dzięki zasobom marketingowym i promocyjnym, które firma ma do dyspozycji. Rozważ segmentację rynku według regionu geograficznego. Podziel je po najwyższej liczbie potencjalnych klientów i stosunkowo najmniejszej konkurencji.

2. Przygotuj budżet

Stwórz budżet marketingowy na następne dwanaście miesięcy. Bądź realistą co do tego,
ile możesz przeznaczyć budżetu na wprowadzenie nowego produktu na rynek. Zagwarantuj, że wystarczy Ci na takie koszty jak, wyposażenie czy płace. Podziel zasoby finansowe tak, aby można było sprzedawać swój produkt za pomocą różnych strategii i źródeł. Zamiast umieszczać wszystkie pieniądze w jednej kategorii, na przykład sprzedaż. Czy jedno źródło jak np. Adwords.

3. Przewagi konkurencyjne

Określ najsilniejsze cechy swojego produktu i zaprezentuj je w swoich newsach i materiałach marketingowych. Wykorzystując do tego każdy rodzaj multimediów. Zobacz, co jest naprawdę wyjątkowe, inne i lepsze w Twoim produkcie niż ma konkurencja. Musisz stworzyć komunikaty, które odróżnią Twój produkt od innych obecnie dostępnych produktów i przyciąga uwagę potencjalnych klientów.

4. Kanały dystrybucji

Wybierz kanały dystrybucji, które zapewniają najszybszy dostęp do klientów. Producent produktów konsumenckich może mieć trudności z zaopatrzeniem dużych sieci sklepów w nowy, nieprzetestowany produkt. Firma może dotrzeć do klientów w sposób masowy np. – sprzedażą produktu w telewizji  telezakupy mango… Kiedy produkt stanie się popularny, firma będzie miała większą szansę na wzbudzenie zainteresowania ze strony dużych detalistów.

5. Kalkulacja ceny

Porównaj z cenami produktów konkurencyjnych – cena powinna być mniej więcej zbliżona do tej, którą konkurencja proponuje swoim klientom. Nie należy zbytnio obniżać ceny produktu, aby przyciągnąć klientów. Niech atrybuty produktu napędzają sprzedaż, a nie tylko cenę. Oczywiście są rożne strategie cenowe. Warto zapoznać się z wszystkimi możliwymi.

6. Wykorzystaj internet

Skorzystaj z taniego marketingu masowego, który umożliwia nam Internet. Stwórz stronę internetową produkt. Ułatw klientowi zakup produktu online. Uzyskaj referencje od zadowolonych klientów i opublikuj je na swojej stronie internetowej.

Warto w tym momencie wspomnieć o stronach internetowych wspomagających sprzedaż nowych produktów jak chociażby: Product Hunt. Jest to platforma społecznościowa, gdzie użytkownicy mogą zakupić, testować i oceniać nowe produkty.

7. Artykuły sponsorowane

Wykorzystaj siłę reklamy content marketingowej. Skontaktuj się z dziennikarzami, reporterami z lokalnych gazet. Im więcej osób poinformujesz i będzie mogło przeczytać o Twoim biznesie tym lepiej dla jego przyjęcia się na rynku.

Podsumowując, musisz wykorzystać każdą nadarzającą się okazję do zaprezentowania Twojego produktu przyszłym klientom. Jeśli widzisz, że minął miesiąc, dwa, trzy i nie widać żadnego efektu nie załamuj się. Do wszystkiego, a w szczególności do nowych projektów potrzeba wytrwałości. Jeśli nie widzisz żadnej poprawy zastanów się czy nie trzeba poprawić Twoich komunikatów reklamowych.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account