Trendy w sprzedaży za którymi warto podążać w 2019 roku

Trendy w sprzedaży za którymi warto podążać w 2019 roku

Aby wyprzedzić konkurencję i rozwinąć Twoją firmę, konieczne jest zidentyfikowanie i skorzystanie z technik sprzedażowych, które mogą zwiększyć Twoją produktywność i wpłynąć pozytywnie na wyniki. Poniżej znajdziesz listę najgorętszych trendów w 2019 roku. Podczas gdy niektóre dopiero się pojawiają, inne zyskują na popularności w ostatnich latach.

Dane mają większe znaczenie niż kiedykolwiek wcześniej

W dzisiejszych czasach jakość i ilość zbieranych danych może mieć ogromny wpływ na sukces jaki odniesiesz w przyszłości. Dane są zbierane pomiędzy różnymi działami jak marketing, sprzedaż. Mogą to być dane z social mediów, chatu na stronie, komentarze dodawane po każdej kolejnej rozmowie z klientem, czy chociażby informację jak dany klient spędził czas na naszej stronie (np. Analytics). Co więcej w dzisiejszych czasach mamy narzędzia, które są te dane w stanie połączyć tworząc jeden spójny obraz potencjalnego klienta.

Automatyzacja prospectingu

Istnieje wiele narzędzi, które są wstanie wykryć zainteresowanie naszym produktem w internecie jeszcze przed kontaktem z naszym handlowcem (przykładowo Brand24, Pipedrive) . Narzędzia te umożliwiają firmom korzystanie z filtrów i analiz prognostycznych, aby mądrze wybierać potencjalnych klientów i skupiać się na tych, którzy są najbardziej skłonni do konwersji. Oprócz zidentyfikowania odpowiednich osób do kontaktu w odpowiednim czasie, przedstawiciele mają wgląd w aktualne informacje na temat najnowszych wiadomości i innych informacji na temat klientów i ich działalności. Jeśli przyjmiemy, że czas jaki sprzedawcy poświęcają na znalezienie klienta jest bardzo ważny, to jego skrócenie z pewnością będzie krokiem do przodu.

Social selling

W przeciwieństwie do marketingu w mediach społecznościowych, to metodologia “jeden do jednego”. Coraz częściej przedstawiciele używają mediów społecznościowych jako kanału, za pomocą którego można rozpocząć rozmowy i nawiązać kontakty z potencjalnymi klientami.  Według Forrester “firmy B2B, które wdrożyły “sprzedaż społeczną”, mają o 72% większe szanse na przekroczenie targetów niż ich konkurencja, która jeszcze tego nie zrobiła.” Aby ograniczyć czas potrzebny na obsługę tych kanałów, pojawia się wiele narzędzi wspierających. Możesz ich używać do przesyłania danych z mediów społecznościowych chociażby do systemów CRM. Te mogą dzielić się potrzebną treścią w odpowiednim momencie z odpowiednią osobą, dostosowywać się do zaangażowania klientów w kampaniach społecznościowych i śledzić ich wszystkie aktywności.

Ludzkie podejście wciąż w cenie

W świecie sztucznej inteligencji (AI), automatyzacji i urządzeń technologicznych, potrzeba ludzkiego kontaktu wciąż nie traci na znaczeniu. Być może jest on potrzebny bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Nie możemy pozwolić, aby maszyny wykonały całą pracę za nas. Chociaż jest ku temu pokusa. Sądzimy jednak, że sprzedawcy powinni stosować technologię aby zwiększyć swoją produktywność i spersonalizować zasięg, a następnie wykorzystać czas, który został oszczędzony w na interakcje z innymi ludźmi.

Komunikacja  face to face może nie być konieczna w ogóle. Przedstawiciele mogą tworzyć silne więzi za pośrednictwem aplikacji do połączeń internetowych, takich jak Skype.

W miarę wchodzenia w kolejne miesiące 2019 roku, upewnij się, że dane Twoich klientów są dokładne i kompletne. Rozważ oszczędność czasu i zwiększenie efektywności dzięki automatycznym narzędziom do wyszukiwania potencjalnych klientów czy e-mailom opartym na sztucznej inteligencji. Spraw, aby social selling stał się integralną częścią Twojego biznesu. A dzięki całej technologii, ułatw pracę sprzedawców i upewnij się, że mają dzięki temu więcej czasu na spotkania z klientami.

 

 

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account