Czy środowisko pracy wpływa na efektywność działu sprzedaży?

Czy środowisko pracy wpływa na efektywność działu sprzedaży?

Wszystkie skuteczne zespoły sprzedażowe mają wspólne cechy niezależnie od tego, w jakiej branży się znajdują. Najlepsze zespoły mają silną kulturę komunikacji, bardzo dużą wiedzą i wspólne cele. Składają się też z energicznych osób, których intencją jest osiągnięcie efektu w postaci zwiększenia sprzedaży dla firmy i zarobienie pieniędzy na swoje własne potrzeby i marzenia.

Ale nawet najlepszy i najbardziej zaangażowany zespół sprzedażowy potrzebuje odpowiedniego środowiska do rozwoju. Ostatnie amerykańskie badania na temat szczęścia w miejscu pracy, przeprowadzone w imieniu National Business Furniture i Kelton Global, ujawniły interesujące spostrzeżenia na temat wpływu środowiska biurowego na komfort i produktywność pracowników.

W rzeczywistości, według badań, dziewięciu na dziesięciu pracujących Amerykanów sygnalizuje, że istnieje co najmniej jeden aspekt ich fizycznej przestrzeni roboczej, która uczyniłaby ich nieszczęśliwymi. Ponieważ nieszczęście powoduje nieskuteczność, ważne jest, aby poważnie zastanowić się nad tym, w jaki sposób obszar roboczy w Twojej firmie, wpływa na Twój zespół sprzedaży.

Na szczęście istnieje kilka stosunkowo prostych zmian, których wprowadzenie w Twoim biurze, kpozwoli Twojemu zespołowi dobrze się rozwijać.

Zacznij od bałaganu

Spośród wszystkich czynników powodujących niezadowolenie w otoczeniu biurowym, ankietowani wybrali właśnie bałagan. Zagracone miejsce pracy wskazało prawie dwie trzecie (62%) respondentów. Nic dziwnego, że zagracone biura są tak powszechne – niezliczone zadania i kiepskie narzędzia organizacyjne powodują dużą irytację. W krótkim czasie ten bałagan staje się mentalnym bagażem, który nieustannie musimy dźwigać na swoich barkach. Pomóż zatem swojemu zespołowi utrzymać porządek, zapewniając mu odpowiednie miejsce do przechowywania rzeczy i akcesoria (szafki, klasery, teczki etc). Co więcej, zachęcaj ich, by co kilka tygodni robili porządki samodzielnie, aby “oczyścić się z bałaganu”. Zapewnienie zespołowi ustalonego czasu na uporządkowanie ich miejsca biurka zdziała cuda związane z tworzeniem wygodnego i przyjemnego obszaru roboczego.

Zwiększ komfort fizyczny

Ponad połowa respondentów, którzy twierdzili, że są niezadowoleni z ich fizycznej przestrzeni roboczej, przypisała tą nieszczęśliwość do komfortu w miejscu pracy. Spędzamy ogromną część naszego dnia siedzących na naszych krzesłach przy naszych biurkach. Z punktu widzenia komfortu i zdrowia, ważne jest aby mieć wygodne, podpierające kręgosłup krzesło. Szukaj krzeseł, które mają ergonomiczne podparcie i upewnij się, że krzesło pasuje do osoby, która w nim siedzi. Jedno krzesło na pewno nie pasuje do wszystkich. Jeśli chodzi o biurka, posiadanie biurka z regulowaną wysokością pozwala zespołowi dostosowanie go do indywidualnych potrzeb.

Elastyczna prywatność

Pośpiech, by zburzyć kabiny i zastąpić je biurami typu open space, zaczął się jak zwykle od dobrych intencji. Ale kiedy padły ostatnie mury dzielące pokoje handlowców, padła prywatność i zdolność do skupienia uwagi na dłużej. Przestrzenie open-office stanowią doskonały katalizator współpracy, który pomoże Twojemu zespołowi sprzedażowemu dzielić się wiedzą. Ale nie zapomnij zaplanować miejsce biurze, w którym Twój zespół może pracować cicho i z dala od innych. Tworzenie elastycznych “stref” w obrębie twojej przestrzeni biurowej może pozwolić połączyć najlepsze cechy z obu światów – otwarte obszary do pracy do wymiany wiedzy i wspólnego nakręcania się, spokojne obszary do skupienia i introspekcji.

Zapewnij odpowiednią technologię

Dostęp do nowoczesnych technologii ma kluczowe znaczenie dla zadowolenia zespołu (kto lubi przestarzały excel zamiast nowoczesnego CRM?). Blisko jedna trzecia (32%) respondentów stwierdziła, że ​​posiadanie wielu monitorów komputerowych na biurkach ma kluczowe znaczenie dla ich zadowolenia. Podwójne monitory – niegdyś dostępne tylko w działach IT i transakcjach handlowych – są koniecznością w dzisiejszym środowisku wielozadaniowym. Wydajność, która jest uzyskiwana przez brak konieczności przechodzenia przez wiele okien przeglądarki, znacznie przekracza koszty związane z zakupem sprzętu.

Pokój odpoczynku dla pracowników

Słowo odpoczynek (w ciągu pracy????) może wydawać się sprzeczne z naszą intuicją, szczególnie kiedy myślimy o wzroście sprzedaż. To błąd, gdy wymyśla się sposoby na zwiększenie efektywności nakładając kolejne obowiązki i zadania. Tymczasem to właśnie przerwa potrafi zdziałać cuda (przysłowiowa przerwa na kawę). W produktywności to właśnie dobrze wykorzystana przerwa jest tym czynnikiem najważniejszym. Posiadanie jasnego, wesołego pokoju wypoczynkowego przyda się nie tylko handlowcom ale wszystkim w biurze. Pokój wypoczynkowy jest jak centralny system nerwowy Twojego biura. To tam ludzie spotykają się, dzielą się doświadczeniami i odświeżają swoje umysły od codziennej pracy i problemów. Pokój ten powinien być nowoczesny, umeblowany na kolorowo, z wygodnymi kanapami, grami zespołowymi, telewizorem itp.

Pamiętaj, że fizyczna przestrzeń w której działa twój zespół sprzedaży, przyczynia się do jej efektywności lub oddziałuje na nią negatywnie tak samo, jak każdy inny czynnik zewnętrzny. Poświęć trochę czasu, aby poprawić swoją przestrzeń a z pewnością zobaczysz efekt w postaci zwiększającej się wydajność Twojego zespołu.

 

 

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account