Kevin Lund – jak robić content marketing

Nikogo nie obchodzi czy Twój produkt lub usługa jest dobra. Ludzi obchodzi czy to co sprzedajesz, wpłynie pozytywnie na ich życie. Zmieni je. Każda sprzedaż jednak zaczyna się od przysłowiowego uścisku dłoni. Wiemy, że moment przywitania jest najważniejszy. To podczas pierwszych 5 sekund nabieramy pewności czy dana osoba będzie naszym klientem. Pytanie dlaczego tak samo ma nie być z naszą marką w internecie i sposobem jej odbierania przez potencjalnego klienta?

W dzisiejszym bardziej spersonalizowanym świecie to właśnie trend content marketingowy odwrócił podejście do klasycznego marketingu masowego, który był dostępny dla słuchających i oglądających radio, telewizję.

Być sobą

Jest to zarazem bardzo duże wyzwanie. Jak przebić się w świecie w którym na każdym kroku krzyczą do nas artykuły sponsorowane, webinaria i inne. Kevin Lund w książce pod tytułem“Conversation Marketing: How to Be Relevant and Engage Your Customer by Speaking Human,” odpowiada na to pytanie jednoznacznie. Trzeba mówić “po ludzku”. W owej książce Lund odkrywa również inne tajniki prawidłowej komunikacji z klientem.

Porady od Lunda, które pomogą w tworzeniu bardziej angażującej treści

Bądź niebanalny

Nie pisz treści, które są tylko i wyłącznie dla robotów w wyszukiwarkach. Treści powinny być skierowane do ludzi i to w ich gusta trafić. Odbiorca powinien poznać czym się Twoja firma pasjonuje, jaki ma charakter. Bez tego będzie to tylko kolejny nudny artykuł sponsorowany.

Bądź podróżnikiem

Podstawa content marketingu nie brzmi, kiedy zacząć mówić do ludzi, ale gdzie. Podróżnik musi wykonać prace nóg, poświęcenie czasu na szukanie miejsc w których gromadzą się Twoi potencjalni klienci.

Nie mów

Równie ważne jak samo mówienie jest przestanie mówić w ogóle. Jest to równie ważna jak to, co powiedzieć i kiedy to powiedzieć. To jedyny sposób, aby naprawdę zorientować się, co Twoi odbiorcy (lub potencjalni klienci) myślą o Twoim produkcie.

Monitoruj

Szczególnie odpowiedzi online na swoje posty na blogu i SM. Korzystaj z różnych narzędzi, aby dowiedzieć się, które zasoby przyciągają największą uwagę. Czy ludzie się angażują w to co piszesz? Czy wchodzą w dyskusję? Co powinieneś zrobić, jeśli opinia jest negatywna? Nie uważaj negatywnej odpowiedzi lub jej braku jako porażkę. Zamiast tego traktuj to jako szansę na dostosowanie i być może znalezienie sposobów na lepsze zaspokojenie potrzeb odbiorców.

Porzuć listę kontrolną

Przed każdym startem załogi linii lotniczych usłyszysz przed startem takową listę kontrolną. W  marketingu treści przestrzeganie określonego protokołu może stanowić ograniczenie. Jednym z problemów związanych z trzymaniem się listy kontrolnej jest to, że strategia marketingu treści nigdy nie rozwinie się z czasem lub nie odróżni się w żaden sposób od tego, co robią inni konkurenci na rynku.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account