Jak prawidłowo wdrożyć analitykę w Twoim przedsiębiorstwie

Jak prawidłowo wdrożyć analitykę w Twoim przedsiębiorstwie

Opracowanie własnej agendy analitycznej zaczynam zwykle od zadawania właściwych pytań. Pozwala to na prawidłową odpowiedź na Twoje potrzeby i wymagania.  Dzięki analityce, możesz rozpoznać mocne i słabe strony Twojego biznesu. Tylko jak zacząć robić to dobrze? Poniżej znajdziesz kilka elementów na które warto zwrócić uwagę w pierwszej kolejności.

Czy masz centralny ośrodek zbierania danych?

Pierwszym krokiem powinno być oczyszczenie danych tak aby były spójne. Prawie każda firma analityczna spotyka się z tym problemem. Czyli najgorsze nie jest zbieranie danych w ogóle, ale sposób w jaki to robimy.

Jeśli korzystamy z różnych systemów, wykorzystujących różną technologię możemy na jej podstawie wyciągnąć błędne wnioski. Kolejnym powodem złego stanu danych są osoby wprowadzające je do naszego narzędzia analitycznego. Jeśli handlowiec wpisze sugerowaną datę zamknięcia na dzień 28 lutego a w rzeczywistości nie był on nigdy skłonny kupić, wtedy problemem jakościowym nie jest tylko ujednolicenie systemu ale kontrola nad nim.

Zatrudnij analityka

W dzisiejszych czasach stanowisko analityka w firmie, jest równie ważne jak każde inne. Są to osoby przeszkolone w statystycznej analizie i modelowaniu danych. Działa to dosłownie tak samo jak zajęcie się marketingiem “ponieważ mam konto na FB”. Samo posiadanie podstawowych umiejętności nie sprawi, że zrobisz to lepiej niż doświadczony marketingowiec. Nie inaczej jest z analizą. Jeśli nie zapytasz specjalisty, najprawdopodobniej wyciągniesz wnioski, ale błędne.

Systemy do raportów dynamicznych

Czy korzystasz z dynamicznych raportów? Dzięki nim otrzymasz raporty i wizualizacje zasadniczo na Twoje  żądanie. Raporty dynamiczne dają szybki dostęp do danych, przetworzone tak aby były najbardziej wartościowe konkretnie dla Twojego biznesu.

Załóżmy, że masz jutro posiedzenie zarządu i musisz przygotować raport. Włączasz dobrze zarządzaną bazę danych (patrz pkt.1) lub źródła danych, eksportujesz wymagane informacje, zapisujesz je jako arkusz kalkulacyjny, a następnie tworzysz wizualizacje w Excelu lub podobnym systemie.  Spotkanie się odbędzie a dane będą już zupełnie inne 🙂 Przecież niekiedy w ciągu godziny wszystko może ulec zmianie.

Zamiast tego użyj jednego z niezliczonych programów do raportowania, aby pobrać swoje raporty bezpośrednio z bazy danych i tworzyć analizy i wizualizacje w czasie rzeczywistym. Dynamiczne raportowanie da ci aktualne informacje. To utoruje też drogę do prowadzenia analityki diagnostycznej.

Stwórz biznesplan

Analityka prowadzona na wysokim poziomie, wymaga danych zebranych na wysokim poziomie. Analizy predykcyjne i analiza perspektyw są możliwe, ale dane muszą być szczegółowe a technologia zazwyczaj kosztowna. Bez odpowiedniej motywacji finansowej zwrot z inwestycji w analizy, może nie uzasadniać finansowo samej inwestycji. Przed przystąpieniem do bardziej zaawansowanych analiz, firmy muszą dokładnie rozważyć koszty i korzyści.

Pierwszym krokiem jest upewnienie się, że masz cel, dzięki któremu wykorzystasz swoje dane w konkretnych celach. W przeciwnym razie koszt analizy może być wygórowany.

Potencjał analityki jest nieskończony.Najlepszym podejściem jest ostrożność i priorytetowe planowanie. Im więcej firm skaluje analitykę od samego początku, tym bardziej wartościowe będą analizy na dłuższą metę.

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak możesz wdrożyć analitykę w Twoim przedsiębiorstwie, skontaktuj się z Naszym ekspertem, który rozwieje wszystkie wątpliwości i odpowie na Twoje pytania. Polecamy grzegorz@salesman.pl

 

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account