Dynamiczny rozwój krajowego marketingu internetowego

Dynamiczny rozwój krajowego marketingu internetowego

Eksperci do spraw rozwoju marketingu internetowego w Polsce i tym razem mieli rację. Jak wynika z cyklicznie przeprowadzanych badań IAB AdEx, po pierwszych trzech kwartałach ubiegłego roku, poziom inwestycji, jakie zostały podjęte na reklamy online odnotował wzrost na poziomie blisko 400 mln złotych. W ten sposób, ich łączna suma przekroczyła już 3 miliardy zł.

Wiele osób, nie wierzyło prognozie w myśl której, 2018 rok mógł zakończyć się rekordową wartością przeznaczoną na reklamy online w wysokości 4,5 miliarda złotych. Potwierdzeniem tej tezy pozostaje fakt, że po trzech kwartałach ubiegłego roku, byliśmy świadkami utrzymania się dwucyfrowego tempa rozwojowego.

Dzięki tym sumom, obserwujemy obecnie niewielką odległość do osiągnięcia punktu zwrotnego. Najprawdopodobniej, niebawem na rynku reklamowym w Polsce, wielkość wydatków na reklamy cyfrowe przekroczy wartość środków wydanych na marketing telewizyjny. Tym samym, Internet zyska zaszczytny tytułu największego medium w kraju.

Warto zaznaczyć, że ogromny udział we wzroście ma reklama na urządzeniach mobilnych, wraz z wideo online i komunikacją marketingową przy pomocy portali w social mediach. O ponad jedną trzecią wzrosła również reklama sprzedawana w modelu programmatic, co świadczy o jej znaczącym wpływie na rozwój rynku reklamowego online.

Jak wcześniej, tak również w najnowszym badaniu IAB AdEx, nad pozostałymi elementami, podczas analizy obrazu rynku góruje reklama graficzna. Zyskała ona niemal połowę udziałów w torcie reklamowym.

 

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account