CCC: wyniki finansowe za rok 2018, cele na rok 2019 i e-commerce

Wiodąca spółka obuwnicza CCC podała w raporcie za 2018 rok, że odnotowano 59,3 mln zł netto skonsolidowanego zysku, gdy w roku 2017 zysk wynosił 286,9 mln zł.

Prezes CCC, Dariusz Miłek, napisał w liście do akcjonariuszy, że ubiegły rok, ze względu na niesprzyjające warunki pogodowe oraz wprowadzony zakaz handlu w niedzielę, był rokiem bardzo trudnym pod kątem wyników ekonomicznych i odbił się negatywnie na sprzedaży w okresie dwóch najważniejszych sezonów. Podkreśla również, że sporym wyzwaniem jest opłacalność marki CCC w Europie Zachodniej, a przede wszystkim w Niemczech. Dlatego chcąc zabezpieczyć się na przyszłość i zwiększyć kapitał obrotowy, podjęto decyzję o sprzedaży CCC Germany.

Grupa CCC poinformowała, że w 2018 roku zysk operacyjny sięgnął 372,5 mln zł, gdy w roku 2017 wynosił 462,9 mln zł. Ponadto w 2018 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 4 725,8 mln zł, względem przychodu z roku poprzedniego, który osiągnął 3 938,1 mln zł. W roku 2018 działalność kontynuowana przyniosła zysk netto w wysokości 223,5 mln zł, natomiast w 2017 – 362,2 mln zł. Z kolei strata z działalności zaniechanej stanowi 166,8 mln zł, gdy rok wcześniej wynosiła 59,9 mln zł.

Jednak spółka nie zamierza stawiać na tylko niemiecki rynek – CCC jest obecne w 23 krajach, z czego w 15-stu sprzedaż odbywa się online, a w 18-stu stacjonarnie w około 1 100 sklepach. W 2018 roku zwiększono powierzchnię handlową sklepów CCC i eobuwie.pl o 102 tys. mkw, dając łącznie 577 tys mkw. Ciekawostką, o której wspomniał prezes CCC jest fakt, że w 2018 roku klienci kupili w CCC około 50 mln par butów, przy wykorzystaniu wszystkich kanałów sprzedaży.

Cele na 2019 rok

Dariusz Miłek, prezes CCC powiedział, że w Zielonej Górze budowane jest nowe centrum logistyczne, które będzie zajmować się obsługą e-commerce, a wedle słów prezesa, sprzedaż CCC w tym kanale może wzrosnąć do 30% w 2020 roku. Dodatkowo CCC podaje, że w tym roku grupa skupi się m.in. na optymalizacji biznesu, będzie dążyć do osiągnięcia dwucyfrowego wzrostu sprzedaży, rozwijając kanał e-commerce oraz salony, jak również planuje zwiększyć powierzchnię handlową o 100 tys mkw.

 

Źródło: money.pl

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account