Współpraca z agencjami nie opłaca się? Unilever...

Współpraca z agencjami nie opłaca się? Unilever…

… zrezygnował ze współpracy z firmami marketingowymi, dzięki czemu zaoszczędził łącznie 500 mln dolarów. W 2018 roku wydatki na marketing spadły o około 400 mln Euro do 7,16 mld Euro. 

Według raportu rocznego Unilever za 2018 rok, firma łącznie zaoszczędziła 500 mln dolarów, dzięki zmniejszeniu liczby obsługujących koncern agencji marketingowych. Dwa lata temu postanowiono zredukować iość zewnętrznych firm marketingowych, a co za tym idzie – wydatków produkcyjnych za marketing, inwestując tym samym w stworzone w strukturach Unilever jednostki U-Studio, które okazały się być dużo tańsze, szybsze i skuteczniejsze. Na dzień dzisiejszy 18 jednostek U-Studio pracuje na lepsze wyniki marketingu cyfrowego dla koncernu Unilever w 15 krajach. Dyrektor generalny Unilever, Alan Jope, podał w styczniu, że na chwilę obecną firma poświęca około 35% wydatków na media cyfrowe.

Unilever jest międzynarodową firmą, na którą składa się holenderski Unilever NV oraz brytyjki Unilever PLC. Koncern Unilever jest właścicielem łącznie ponad 400 marek na całym świecie, produkujących artykuły żywnościowe oraz środki czystości i higieny osobistej. W portoflio znajdują się takie marki jak m.in. Lipton, Algida, Domestos, Cif, Dove czy Timotei.

Źródło: wirtualnemedia.pl

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account