Zysk roczny Grupy Eurocash w 2018 roku wyniósł...

Grupa Eurocash podaje, że zysk netto za 2018 rok wyniósł…

… 111,65 mln zł, oznacza to, że w stosunku do roku 2017 grupa nadrobiła stratę, która stanowiła wtedy aż 29,56 mln zł. Co poprawiło wyniki finansowe Eurocash?

Przychód ze sprzedaży wzrósł o 9,51% w stosunku do roku 2017, dając kwotę w wysokości 22 832,46 mln zł. Zysk operacyjny wzrósł o 240,31% z 62,99 mln zł w 2017 roku do 214,38 mln zł w roku 2018. Do zysku w znacznej mierze przyczyniła się sprzedaż hurtowa, raport roczny podaje, że sprzedaż towarów w tym segmencie w 2018 roku generuje aż 77,96% przychodu. Ponadto sprzedaż hurtowa była większa o 5,72% wobec 2017, przychód wyniósł 17 681,88 mln zł. EBITDA sprzedaży hurtowej wyniosła 409,63 mln zł, wobec 361,61 mln zł w roku 2017.

“Działalność hurtowa w zeszłym roku zwiększyła swoją skalę o blisko 1 miliard złotych.” – podał w liście do akcjonariuszy prezes Grupy Eurocash – Luis Amaral.

Z kolei przychód ze sprzedaży w segmencie detalicznym wzrósł o 25,66%, w stosunku do roku 2017, do 4 318,72 mln zł, było to spowodowane przejęciem konsolidacji sieci Mila w maju 2018 (834,85 mln zł przychodów ze sprzedaży w 2018 r.). EBITDA sprzedaży detalicznej za rok 2018 wynosi 107,03 mln zł, gdy w roku 2017 stanowiła 153,27 mln zł. Powód zmniejszenia EBITDA sprzedaży w segmencie detalicznym związany był przede wszystkim z integracją sieci EKO, które grupa nabyła w 2017 r oraz Mila z 2018 roku.

Eurocash S.A posiada kilka przedsiębiorstw, które grupują wszystkie spółki i są jednocześnie jednostkami biznesowymi Grupy Eurocash, są to: Eurocash Cash&Carry, Eurocash Franczyza, Eurocash Dystrybucja, Eurocash Gastronomia, Eurocash Serwis, Eurocash Alkohole, PolCater, PSD, Partnerski Serwis Detaliczny, PayUp Polska. Grupa Eurocash jest właścicielem m.in. sieci franczyzowych – ABC, Delikatesy Centrum, Euro Sklep, Lewiatan, Groszek i Drogerie Koliber. Na koniec 2018 r. Eurocash posiadał 1 539 sklepów własnych, wobec 1 326 sklepów w podobnym okresie 2017 roku.

Źródło: grupaeurocash.pl

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account