Systemy motywacyjne: Co zrobić żeby działały?

Systemy motywacyjne: Co zrobić żeby działały?

Istniej kilka elementów, na które warto zwrócić uwagę, tworząc programy motywacyjne. Z pierwszej części wiemy czego nie robić, teraz zastanówmy się jak należy postępować, aby zwiększyć ich skuteczność.

Wszyscy jesteśmy inni

Zwróć uwagę, że nie wszystkie osoby są takie same. To co jednemu będzie się podobało, może być wręcz odpychające dla drugiego. Dlatego tak ważne jest poświęcenie czasu na zbadanie indywidualnych preferencji Twoich pracowników. Najprostszym sposobem jest burza mózgów robiona przez menadżera wśród osób z swojego teamu. Pozwolenie na bycie szczerym jest tak samo ważne, jak zrozumienie ich indywidualizmu.

Materialne vs niematerialne

Wypośrodkowanie tych dwóch ścieżek motywacyjnych jest niezmiernie ważne. Podczas gdy jedna osoba docenia drobne materialne nagrody, druga osoba będzie wolała wziąć jeden dzień urlopu na odpoczynek. Ważne jest dawanie alternatyw. Tak więc daj ludziom szansę skorzystania z takiego motywatora, który będzie dla nich ważny w danym momencie.

Roczna/kwartalna/miesięczna prowizja

Każda premia, czy to roczna, kwartalna czy miesięczna, staje się w pewnym momencie rutyną. Wiele firm oferuje coś takiego jak “13”. Jest to często tradycja, mająca na celu motywację pracowników do dłuższej pracy. Jednak każda osoba  potrzebuje od czasu do czasu przysłowiowego poklepanie po plecach. Zatem oprócz kwartalnych czy rocznych premii, zastanów się nad daniem premii również okazjonalnych, wynikających ze zdarzeń, które się właśnie wydarzyły, np: Przyniesienie nowego dużego klienta. Sprawi to, że pracownik poczuje się nie tylko docenionym ale i wyjątkowo.

Bądź kreatywny

Istnieje nieograniczona liczba pomysłów, które mogą być motywujące dla Twojego zespołu. Postaraj się nie wpaść w rutynę i korzystać z coraz to nowych systemów motywacyjnych, nowych nagród etc..

 

A co Waszym zdaniem jest najlepszym motywatorem w pracy?

2 komentarze
  1. Eugeniusz 7 miesięcy temu

    W pracy najwzniejsze sa zarobki i atmosfera

  2. Seraf 7 miesięcy temu

    Dobrymi motywatorami jest zarówno premia, publiczna pochwała jak i podwyżka. Premia sprawia że pracownikowi będzie się chciało pracować lepiej aby ją zarobić, pochwała podbuduje jego poczucie własnej wartości, pewność siebie i samopoczucie- przy czym w tym przypadku ważna jest ogólna atmosfera w pracy między pracownikami, no i podwyżka- daje poczucie że przy rosnących z roku na rok cenach, pracownik będzie sobie mógł pozwolić na konsumpcję na przynajmniej podobnym poziomie co dotychczas- zapewni mu to poczucie bezpieczeństwa materialnego. Do tego możliwość pójścia na urlop, bo przecież człowiek nie samą pracą żyje.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account