Wirtualny agent zamiast człowieka?

Wirtualny agent zamiast człowieka?

TAURON Dystrybucja, jako pierwsza spółka energetyczna w Polsce, wdrożyła system Wirtualnego Agenta, który wspiera proces przyjmowania i rejestracji zgłoszeń awarii sieci energetycznej. Od połowy 2018 r., oprócz tradycyjnych konsultantów, zgłoszenia na linii alarmowej 991 przyjmuje 500 Wirtualnych Agentów. Pozwala to na jednoczesne przyjmowanie i rejestrowanie kilkuset zgłoszeń telefonicznych.

Wirtualny Agent to awatar, system teleinformatyczny, wykorzystujący nowoczesne technologie oparte na bazie mechanizmów sztucznej inteligencji. Można się z nim porozumiewać za pomocą mowy. Głównym zadaniem Wirtualnego Agenta w TAURONIE jest zarejestrowanie zgłoszenia, zapisanie adresu wystąpienia awarii i opisu zdarzenia.

System podczas dialogu analizuje wypowiadane frazy, określając ich znaczenie i uzupełniając w sposób automatyczny odpowiednią formatkę w systemie rejestracji zgłoszeń. Wirtualny Agent może również poinformować klientów firmy o występujących awariach i obszarze ich oddziaływania,  trwających pracach czy statusie obsługiwanych spraw. Pomysł wdrożenia Wirtualnego Agenta po raz pierwszy pojawił się w TAURONIE w 2017 r.

– To odpowiedź na potrzeby obsługi masowych zgłoszeń kierowanych na linii 991 w czasie awarii występujących na skutek intensywnych zdarzeń pogodowych. Najpierw przeprowadziliśmy roczny test skuteczności użycia Wirtualnego Agenta na terenie jednego z oddziałów firmy. Pozytywne wnioski zebrane podczas testu, czyli skuteczna rejestracja ponad 8 tys. zgłoszeń zebranych w sposób automatyczny zadecydowała o wdrożeniu rozwiązania na całym terenie działania spółki – mówi Grzegorz Krajewski, dyrektor departamentu operatora sieci w TAURON Dystrybucja.

Na początku marca bardzo silny huraganowy wiatr był katastrofalny w skutkach dla linii energetycznych. Przewracające się pod naporem silnego wiatru drzewa zrywały i uszkadzały przewody i słupy. Kilkaset tysięcy gospodarstw domowych zostało bez prądu. W czasie, gdy energetycy zmagali się ze skutkami żywiołu i odbudowywali sieć energetyczną, Wirtualni Agencji przyjęli ponad 13,5 tys. zgłoszeń. Konsultanci w tym czasie zarejestrowali blisko 5,2 tys. zgłoszeń dotyczących awarii.

Po siedmiu miesiącach działania systemu, Wirtualni Agenci przyjęli i zarejestrowali ponad 86 tys. zgłoszeń dotyczących awarii sieci energetycznej oraz uszkodzeń oświetlenia ulicznego.


TAURON Polska Energia SA jest spółką holdingową w grupie kapitałowej, która zajmuje się wydobyciem węgla, wytwarzaniem, dystrybucją i sprzedażą energii. Grupa TAURON jest jednym z największych podmiotów gospodarczych w Polsce, w tym największym dystrybutorem i jednym z największych sprzedawców i wytwórców energii elektrycznej. W skład Grupy TAURON wchodzą m.in. TAURON Wytwarzanie, TAURON Dystrybucja, TAURON Sprzedaż, TAURON Obsługa Klienta, TAURON Wydobycie, TAURON Ekoenergia oraz TAURON Ciepło. Od 2010 roku akcje TAURON Polska Energia SA notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie m.in. w indeksach WIG20 i WIG30. Spółka wchodzi w skład indeksu spółek odpowiedzialnych społecznie  RESPECT Index.

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account