Jak zmniejszyć ilość zawodów deficytowych?

Jak obniżyć ilość zawodów deficytowych?

W Polsce jest coraz więcej miejsc pracy, a coraz mniej potencjalnych kandydatów na te stanowiska. Problem ze znalezieniem pracowników ma co piąta branża, natomiast najbardziej dotyka on sektorów: budowlanego, produkcyjnego, transportowego i gastronomicznego. Nawet mimo 986 tys. (czyli 5,6% w marcu 2019r) zarejestrowanych bezbrobotnych w Polsce, pracodawcy z trudem  znajdują pracowników.

Rynek pracownika oglądany z perspektywy makro i średnich statystyk to jest jedna rzecz, a bardzo lokalny rynek pracownika, ten, z którym na co dzień spotyka się statystyczny Kowalski, to jest zupełnie inna sprawa. I to jest główna różnica pomiędzy statystykami oficjalnie komunikowanymi, a rzeczywistością” – wyjaśnia Rafał Glogier-Osiński, dyrektor marketingu firmy Grafton Recruitment dla agencji prasowej Newseria Biznes.

Prognoza “Barometr zawodów” w 2019 roku wskazuje na narastający rok rocznie problem ze znalezieniem pracowników.  Według badania przeprowadzonego przez urząd pracy, w tym roku aż 19% zawodów jest deficytowych – powstało dużo miejsc pracy, na które brak pracowników wykwalifikowanych i chętnych do zatrudnienia. W roku ubiegłym deficyt zawodów obejmował 16 proc. ogółu wszystkich profesji.

Jak zmniejszyć ilość zawodów deficytowych?

Według ekspertów, sposobem na poprawieniem sytuacji w tym obszarze jest przede wszystkim aktywizacja zawodowa i zatrudnianie szczególnie dwóch grup: osób starszych 50+ oraz kobiet rezygnujących z zatrudnienia z powodu dochodu uzyskanego z programu 500+. Ponadto Krajowy Fundusz Szkoleniowy w tym roku przeznaczył 228 mln zł na częściowe lub pełne refundacje szkoleń, które może uzyskać pracodawca w ramach np. przekwalifikowania pracowników. Na istotną kwestię wskazuje również ekspert Rafał Glogier-Osiński – potrzebę optymalnego zarządzania potencjałem pracowniczym absolwentów wyższych uczelni oraz szkół zawodowych, których w ubiegłym roku było ponad 1,2 mln osób.

 

Źródło: www.newseria.pl

0 Komentarzy

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

SALESMAN Sprzedaż Analityka Smarketing ©2019

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

lub     

Nie pamiętasz hasła ?

lub

Create Account