Firmy technologiczne cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród podmiotów sektora bankowego, wszystko z powodu potrzeby tworzenia większej użyteczności technologicznej dla swoich klientów. Paweł Bułgaryn z Ministerstwa Finansów określił to zjawisko mianem fintegracji, czyli połączenia sił gigantów technologicznych z rynkiem finansowym.
Dyrektywa PSD2 umozliwia dostęp róznym instytucjom oraz firmom do niektórych danych, które posiadają banki – również fintechy oraz bigtechy typu Google czy Facebook mogą wykorzystać te dane. PSD2 stworzy zmiany w środowisku finansowym, prowadząc do rozwoju otwartej bankowości. Mogą na tym skorzystać wielkie firmy technologiczne, takie jak Facebook, Google, Amazon czy Apple, dlatego banki, idąc z duchem czasu, nastawiają się na współpracę z nimi. W efekcie mają powstać nowe usługi i produkty finansowe dostarczane pozabankowo.
“W Polsce mamy hasło „fintegracja”. To współpraca podmiotów sektora bankowego z fintechami po to, żeby kreować jeszcze lepsze produkty dla klientów, którzy żyją w smartfonach. Badania pokazują, że miesiąc do miesiąca trzy największe portale społecznościowe świata mają 3,5 mld unikalnych klientów. To potężna masa ludzi i potężny rynek, na który alianse fintechów i tradycyjnych instytucji finansowych mogą kierować kolejne produkty i ciekawe modele biznesowe” – mówi Paweł Bułgaryn, kierownik Zespołu Systemu Płatniczego w Departamencie Rozwoju Rynku Finansowego w Ministerstwie Finansów, jak donosi agencja prasowa Newseria.
Firmy KPMG oraz Związek Banków Polskich przeprowadziły badanie „PSD2 i Open Banking. Rewolucja czy ewolucja?”, w którym 41 proc. ankietowanych przedstawicieli banków za największą konkurencję w pierwszym roku po wprowadzeniu PSD2 uznali inne banki. Z kolei w perspektywie trzech następnych lat za zagrożenie w 32 proc. uznano fintechy, a 53 proc gigantów typu Facebook, Google, Apple i Amazon. Jednak według konsumentów, woleliby oni powierzyć swoje dane transakcyjne bankom (w 32 %), aniżeli Google (3%) czy Facebook’owi (2%).
Źródło: www.newseria.pl
Newsroom to miejsce, w którym przeczytasz wszystkie najważniejsze i najświeższe informacje z rynku o sprzedaży, marketingu i analityce.